رئیس مجمع نمایندگان گیلان

باید برای برخی از مدیران کلاس آموزشی بگذاریم تا بدانند وظایفشان چیست | از پس همه اینها بر می‌آیم

عباسی گفت: من فکر می کنم باید برای برخی از مدیران کلاس آموزشی بگذاریم و پیش آزمون بگیریم تا بدانند وظیفه شان چیست!

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نماینده مردم رودسر و املش در مسجد سرپل شرقی رودسر بر لزوم اتحاد و انسجام اسلامی تاکید کرد و اقدامات ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا را محکوم نمود.

اینکه مردم ۴ روز بدون برق و آب باشند قابل پذیرش نیست

اسدالله عباسی در ادامه سخنان خود با اشاره به بارش برف اخیر در گیلان اظهار کرد:یک هفته قبل از برف هواشناسی اعلام می کنند که آماده باشید برف سنگینی در راه است و به مدیران می گویند با تجهیزات آماده باش باشید تا مردم اذیت نشوند.

وی با بیان اینکه لحظه ای که در فرودگاه رسیدم شاهد بارش برف سنگین بودم یاداور شد: ناکارآمدی مدیران را همان زمان که رسیدم دیدم، نداشتن تجهیزات و عدم رسیدگی قابل توجه بود. مردم ساعت ها بین رشت و امامزاده هاشم _ امامزاده هاشم به سنگر و لاهیجان به کوچصفهان و رشت نمی توانستند رفت آمد کنند درحالیکه ما استان معین بودیم.

عباسی اظهار کرد: قابل پذیرش نیست که مردم ۴ روز بدون برق و آب باشند و من به عنوان رییس مجمع نمایندگان گیلان باید از حق مردم دفاع کنم.

وی افزود: به خاطر فرسودگی تیرها و سیم ها برق بسیاری از مناطق قطع و عبور و مرور دچار مشکل شد اما نماینده ها در شهرستانهای مختلف بخوبی وضع موجود را پیگیری کردند. الان برخی خانه ها پکیج دارند و اگر برق قطع شود تمام امکانات آب و گاز نیز قطع و زندگی مردم مختل می شود و اگر هم بخواهند به شهری دیگر بروند جاده ها بسته است.

چرا از انتقاد بر آشفته شدند

عباسی با بیان اینکه حتی تا یک کیلومتری فرمانداری لاهیجان هم مردم بدون برق بودند، اظهار کرد: چرا قبلا اعلام نکردند زیرساخت های برق فرسوده است و بعد چه شده طاقت و تاب تحمل یک انتقاد حاج آقا برزگر را نداشتند؟ امام جمعه لاهیجان می گفت فقط آمدند جلوی خانه مرا برفروبی کردند.

نماینده مردم رودسر و املش گفت: داشتم به رشت میرفتم و  فقط مسیری که ماشین ها با زنجیر رفته بودند باز شده بود یعنی لودر نیامده برفروبی نکرده است! با این وضع یعنی حق صحبت کردن نداریم؟! پایه کشور ما دموکراسی و مردم سالاری است، نبایستی مردم را سرگردان کنیم و باید پاسخگو باشیم. چرا از انتقاد بر آشفته شدند و چرا حمله و هجمه شان به سمت من است؟! دلایل مختلف دارد که وظیفه دارم بگویم اما بعضی موارد را نمی گویم.

از پس همه اینها بر می آیم/ مدیریت بحران یک مدیریت جمعی است نه فردی

وی افزود: رفتم لاهیجان تا به آقای نیکفر کمک کنم و آقای لاهوتی، کوچکی نژاد هم بودند. به آقای پورقربان زنگ زدم که با تجهیزاتشان بیایند و کمک کنند
به مهندس ریحانی هم زنگ زدم که بیاید و ما در گیر و دار برف بودیم که شنیدیم شهردار املش را برداشتند. گفتند تعلیق از خدمت یعنی آنقدر بی تدبیری!

عباسی متذکر شد: من کاری ندارم اگر مسئولی مشکلی دارد باید رسیدگی شود اما در این برهه که مردم برق و آب ندارند باید به آنها رسیدگی کنیم. به فرماندار املش می گویم جریان چیست؟! می گوید من خبر ندارم نامه ای دادند و… مگر می شود فرماندار خبر نداشته باشد؟ املش، شورای شهر دارد ضوابط قانونی دارد چنان الم شنگه به پا کردند که انگار که چه شده…

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نسبت به وظیفه قانونی اش آگاه است اظهار کرد: من از پس همه اینها بر می آیم، با پشتیبانی شما و رایی که به بنده دادید و اعتمادی که کردید از پس همه اینها بر می آیم تا ریاست جمهوری هم برایم فرقی نمی کند. مدیر راهداری را برداشتند و به سمت او نشانه گرفتند، اینطور که نمی شود. مدیریت بحران، مدیریت فردی نیست بلکه جمعی است یعنی یک جمعی بایستی کمک نمایند.

وی افزود: بحث ما شهردار املش و غیره نیست. چرا آمدند روی املش زوم کردند؟! بحث اصلی ما استانی است اگر برف شدید در شهرستان ما تا لنگرود می آمد چه اتفاقی پیش می آمد؟! ۵ ساعت در راه ماندم به مدیران زنگ زدم گوشی را برنداشتند و اتفاقا اقای آل محمدی گوشی را برداشتند و گفتند در جاده لاهیجان هستند و راه را آنطرف باز کردند و آمدند تا سمت اینطرف را باز کنند آیا فقط مسوول مدیر راهداری هستند؟!

عباسی گفت: گفتم چرا بخش خصوصی را بسیج نکردید؟ از بخش خصوصی پرسیدم چرا ورود نکردید؟! گفتند کسی ما را فراخوان نکرد و اگر هم فراخوان میکردند چرا باید می رفتیم وقتی ۳ تا ۴ ساعت می رویم پشت در آقایان مسوول می نشینیم تحویل نمی گیرند؟ اما اگر الان بگویند کمک می کنیم ولی نگفتند. با برف ۴۰ سانتی اینطوری مدیریت کنیم که نمی شود.

نمیتوان با پاسخگو نبودن، انقلاب را حفظ و مدیریت کرد

نماینده رودسر و املش با بیان اینکه نباید اینگونه موارد را به حساب انقلاب بنویسیم تصریح کرد: پایه های انقلاب و اهداف آن مشخص است و اگر مدیری اشتباه کند ربطی به انقلاب ندارد، در انقلاب رویش ها و ریزش های زیادی بود. چه کسانی کنار زده شدند و چه کسانی ماندند و ادامه دارد و بایستی وحدت و انسجام ملی را حفظ کنیم تا اقتصادمان شکوفا شود.

وی افزود: مگر می شود با تفرقه با متهم کردن با درگیر شدن و فرار رو به جلو کردن و پاسخگو نبودن، انقلاب را حفظ و مدیریت کرد. مدعی مردمی بودن و دموکراسی باشیم بعد با مردم فاصله داشته باشیم و ندانیم مردم چطور در این شبها سرما را تحمل کردند و جوانان ما چگونه با بیکاری سپری می کنند.

منطقه آزاد انزلی را تقویت کنیم

عباسی در ادامه اظهارات خود با سایت نفتی سردار جنگل اشاره کرد و گفت: ۴ سال قبل آنجا را پایه گذاری کردیم اما ۴ سال سکوت محض درباره آن اتفاق افتاد. خیلی ها آنجا را منکر شدند اما این خیل عظیم جوانان بیکار باید کجا بروند؟! باید منطقه آزاد انزلی را تقویت می کنیم و در کنارش هم بایستی سایت نفتی سردار جنگل حمایت شود. شهرک های صنعتی ما باید تقویت شوند اما یکبار مسئولین نرفتند تا ببینند درد شرکت ها در آنجا چیست؟!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: راه انزلی به رودسر، چرا باید تا چمخاله بیاید و به رودسر نرسد؟! و من الان دارم دست و پا می زنم تا بتوانم ادامه اش را به رودسر بیاورم تا منطقه گردشگری انزلی به رودسر برسد و برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

با مردم شفاف باشیم

وی سد مخزنی پلرود را یک پروژه ملی عنوان کرد و گفت: فریاد می زنیم که اعتبار بدهید تا متوقف نشود. همین مردم سرپل گفتند در آب کشاورزی مشکل داریم و در شهر هم آب آشامیدنی مشکل داریم که باید رسیدگی کنیم، سرعت بدهیم، نبایستی بیابیم بگوییم، آمارهای دروغ بدهیم، سیاه نمایی کنیم، مردم متوجه می شوند با مردم شفاف باشیم مردم خوب متوجه می شوند. مردم می دانند مسئولین چه کار می کنند و بنده همه مسوولین را زیر نظر دارم زیرا وظیفه بنده نظارت است.

عباسی اظهار کرد: اگر ببینیم مجریِ قانون پا را از گلیم خودش فراتر گذاشته آچار کشی و گوش کشی می کنیم. اینطور نیست که هر کسی هر رفتاری که دلش می خواهد انجام داد، شهرستان برای خودش نماینده دارد اگر بخواهد تغییراتی در مدیریت ها صورت بگیرد باید با نماینده مشورت شود. مگر پارسال اسفند ماه را فراموش کردیم؟ بگذریم که چه خاطراتی گذشت و چه کسانی در مقابل ما صف آرایی کرده بودند اما الان که دیگر با نماینده مردم رفتارهایی انجام دهند.

برخی نگران و دلواپش انتخابات شده اند

این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون مدار و قانون گذار است اظهار کرد: مردمی هستم و در کنار مردم هستم و بایستی کمک کنیم با وحدت و همدلی انتخابات را پشت سر بگذاریم.مردم ما در انتخابات با شور و شعورشان شرکت خواهند کرد و باور کنید انتخابات سال آینده با شکوه تر از سالهای گذشته خواهد شد. هرچند بعضی ها کمی دلواپس و نگران شدند.

عباسی اظهار کرد: آقای مدیر اجرایی و مسئول بخش باید به مردم خدمت کنیم اما دارید با فلان شورای مشورتی و فلان حزب رایزنی می کنید به فکر این باشید که مردم در فلان روستا مشکل راه دارند مشکل رفت و آمد دارند، تولید کنندکان مشکل تولید دارند، جوانان مشکل بیکاری دارند آنها را حمایت کنید.

باید برای برخی از مدیران کلاس آموزشی بگذاریم تا بدانند وظایفشان چیست

به گزارش دیارمیرزا نماینده رودسر و املش بر لزوم ایستادگی در پای آرمانهای انقلاب تاکید کرد و افزود: اگر ببینیم کسی در مسیر انقلاب و در مسیر نورانی ولایت منحرف شود حواسمان باشد توصیه و گوشزد کنیم و کسی اگر معطل کرده میز و کرسی مدیریت را در جایی باید تذکر دهیم. بنده بعنوان یک نماینده وزیر را رای اعتماد می دهم و زیر مجموعه وزیر هم باید در استان و هم در شهرستان و هم در بخش درست عمل کند، اگر درست عمل نکند من یقه وزیر را می گیرم و به او می گویم اقای وزیر من که به تو اعتماد کردم اما مدیریت در فلان شهرستان دارد ضعیف عمل می کند و مردم حوزه انتخابیه من از او راضی نیستند این قانون است و شرح وظایف روشن است و بایستی بدانند.

عباسی گفت: من فکر می کنم باید برای برخی از مدیران کلاس آموزشی بگذاریم و پیش آزمون بگیریم تا بدانند وظیفه شان چیست!

وی افزود: شما فکر میکنید آقای واعظی همینطوری آمد؟! با آقای دکتر نوبخت نشست داشتم و گفتم باید کمک کنند ما در بعضی از قسمت ها عقب هستیم و در کشاورزی باید کشاورزان حمایت شوند و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: خدا شاهد هست بعضی مواقع شرمنده جوانها هستم نباید توپ در زمین یکدیگر بیاندازبم. در همین مدیریت پسماند شهرستان با آقایان شهرداران و شوراهای شهر نشستیم. حتما بایستی کارخانه کمپوست درست شود تا مشکلات مردم کم شود.

عباسی در پایان گفت: راه کلاچای – رحیم آباد به قزوین سال ۸۹ تصویب شد امسال ۵۰ میلیارد اعتبار گذاشتیم. منطقه باید توسعه داده شود اگر اشتغال می خواهیم باید بستر اشتغال و سرمایه گذاری را ایجاد نماییم و سرمایه گذاران را فراری ندهیم.

Share