شعبانپور خبرداد

بارش سنگین برف در راه است | تمامی دستگاه‎ها در آماده باش کامل هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: با توجه به پیش بینی اولیه سازمان هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف در روزهای پایانی هفته، به دستور استاندار گیلان تمامی دستگاه های خدمات رسان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور در این جلسه با اشاره به بارش سنگین برف در روزهای پایانی هفته طبق اعلام اولیه سازمان هواشناسی افزود: تمامی دستگاه های خدمات رسان در آماده باش کامل هستند.

وی به فعال شدن این سامانه ی بارشی از روز پنجشنبه خبر داد و اظهار داشت: این سامانه ی بارشی تا روز شنبه ی هفته ی آینده در استان مستقر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر لزوم هماهنگی تمامی دستگاه ها در نحوه ی مدیریت و امداد رسانی تأکید و تصریح کرد: شهرداری­های و دهیاری­های سراسر  استان با تجهیز امکانات و رفع نواقص احتمالی دستگاه های برف روب و خدماتی باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.

حجت شعبانپور با دعوت از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز گفت: با هماهنگی و بسیج تمام امکانات موجود بایستی به نحوی اقدامات لازم معمول گردد تا مردم به هیچ عنوان دچار سختی و مشکل سرما نشوند.

وی به بارش برف در محورهای کوهستانی استان و امکانپذیر بودن تردد در این مسیرها با زنجیرچرخ اشاره کرد و گفت: با توجه به تمهیدات از قبل پیش بینی شده، نیروهای امدادی ،راهداری و پلیس برای برف روبی مسیرهای کوهستانی حضوری قوی دارند.

وی همچنین خواستار همراهی تشکل­های مردم نهاد با اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شد و گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند در ارائه ی هرچه بهتر خدمات به مدیران دستگاه ها کمک رسانی کنند.شعبانپور با بررسی وضعیت عبور وسایل نقلیه استان­های دیگر از گیلان در نحوه ی کنترل ترافیک افزود: در این خصوص با استان های همجوار هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین تغییرات در بررسی نقشه ها و پیش بینی های جوی از طریق اداره کل هواشناسی به صورت روزانه به اطلاع مردم گیلان خواهد رسید.

Share