رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مطرح کرد

ایمنی راه مثل نماز واجب است | استفاده اندک مردم گیلان از وسایل حمل و نقل عمومی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه اولویت با ایمنی راه ها است اظهار کرد: بحث تجدید به موقع خط کشی ها و علامت گذاری ها، تقاطع هد دوربرگردان ها بسیار مهم است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حمل و نقل جاده ای کشور پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: مهندس آل محمدی بیش از ۳۷ سال سابقه کار دارند و از مدتها قبل درخواست داشتند که به خاطر مسایل خانوادگی به تهران بیایند.

وی افزود: آل محمدی انتظار نداشته باشد که حقوق بازنشستگی بگیرید بلکه از تجربه او در بخش های خصوصی استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار کرد: نگهداری آزاد راه تا راه روستایی بر عهده این سازمان است و از منایع ملی استفاده میشود راه های غیرشریانی به عهده استانهاست.

کشاورزیان از تنگناهای اعتباری در بخش ملی خبر داد و گفت: اعتقاد داریم نگهداری از راه بسیار مهم است زیرا با جان مردم در ارتباط است و امیدواریم دولت تصمیم جدیدی در نگهداری راه ها با وضع عوارض بگیرد.

وی افزود: با وضع عوارض منابع خوبی برای ساخت پروژه ها به دست می آید.

 ایمنی راه مثل نماز واجب است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه اولویت با ایمنی راه ها است اظهار کرد: بحث تجدید به موقع خط کشی ها و علامت گذاری ها، تقاطع هد دوربرگردان ها بسیار مهم است. کارهای مربوط به ایمنی راه مثل نماز واجب است. حتی اگر بودجه کافی نداشته باشید کسی ایراد نمیگیرد و باید از بودجه جای دیگر برای ایمنی راه استفاده کرد.

کشاورزیان گفت: در بخش ملی اقداماتی نظیر نصب دوربین ثبت تخلف برای کنترل ناوگان و رانندگان صورت گرفته است.

وی میزان استفاده مردم گیلان از وسایل حمل و نقل عمومی را بسیار کم دانست و گفت: برای این کار ارتقای کیفیت از طریق برند سازی مدنظر است.

این مسئول از نوسازی بخش حمل و نقل مسافربری تاکید کرد و گفت: سن فرسودگی خودروها ۲۵ سال است ومحدودیت هایی برای ناوگان فرسوده اعمال خواهیم کردم.

کشاورزیان از وجود بیش از ۴۰ هزار ناوگان فرسوده بالای ۴۰ سال کارکرد در حمل و نقل کالایی خبرداد و گفت: چنین ناوگان فرسوده ای مناسب حمل و نقل نیست.

در انتصابات وابستگی فامیلی و جناحی مدنظر نباشد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهارات خود خطاب به نازک کار مدیرکل جدید راهداری گیلان اظهار کرد: در مورد انتصاب افراد هیچ نوع وابستگی فامیلی و گرایش سیاسی مدنظر نباشد و تخصص و تعهد در اولویت قرار بگیرد.

وی بر لزوم ایجاد رابطه صمیمانه با همکاران و سایر سازمان ها تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع و پرهیزاز رفتارهای غیر قانونی همواره تذکر بنده به مدیران راهدارای بوده است.

گفتنی است در پایان مراسم با قدردانی از زحمات آل محمدی در این سازمان محمد رضا نازک کار به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معرفی شد.

Share