در آئین قدردانی از خادمان نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان

ایران در مقابل تهدید هر قداره کشی، تسلیم نمی‌شود | از ترامپ تشکر می کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران اسلامی با اتکاء به استقلال و اقتدار ملی، در مقابل تهدید هر قداره کشی، تسلیم نشده و سر فرود نمی آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار حسین دهقان پیش از ظهر امروز در آئین قدردانی از خادمان نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان در رشت اظهار کرد: امروز ایران اسلامی بعنوان یک کشور مقتدر، مورد قضاوت است و جهانیان می داند در تعامل با این نظام، باید مراقب رفتار و گفتار خویش باشند.

وی با بیان اینکه جایگاه رفیع نظام اسلامی ایران قابل نادیده انگاشته شدن نیست، ادامه داد: امروز بر همگان مسلم است که این نظام و ملت، تهدید هر قداره کشی را نپذیرفته و سر تسلیم فرود نمی آورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: امروز هیچ ملتی در جغرافیای سیاسی جهان نیست که ایران اسلامی را بعنوان یک ملت با تمدن و با آرمان تلقی نکند، در حالیکه دستگاه های تبلیغاتی در پی آن هستند که این چهره مقتدر را مخدوش کنند اما تلألؤ درخشان نظام اسلامی، مانع تحقق این توطئه شده است.

سردار دهقان تاکید کرد: این همه ارزش و عزت باید حفظ شود و برای حفاظت باید در پی کمک و تقویت بود که لازمه آن انسجام، وحدت ملی، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن دانستن دشمن و نشنیدن نواهای تضعیف کننده است.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با مواضع رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: ما از رئیس جمهوری جدید آمریکا تشکر می کنیم که چهره واقعی این کشور را نمایان ساخت و ابهت این کشور را در ذهن همه ملت ها، شکست.
وی ادامه داد: با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا ، عده ای بادمجان دور قاب چین مانند رژیم صهیونیستی، می خواهند نوعی از دشمن سازی جدید را در منطقه ایجاد کنند و گزینه آنها در این بین، ایران اسلامی است که ما را بعنوان دشمن ثبات و امنیت نشان دهند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: همه واحدهای سیاسی در منطقه، دشمنان فرضی و نیز دستگاه های جاسوسی به کار گرفته می شوند تا رئیس جمهوری جدید آمریکا را وادار به اقداماتی علیه ما کنند.

در کنار جبهه مقاومت ایستاده ایم، خواهیم ایستاد و به این ایستادگی افتخار می کنیم

سردار دهقان گفت: امروز می خواهند همان موضوع پرونده سلاح های هسته ای را با گفتمان دیگری تکرار کنند که می گفتند اگر ایران صاحب سلاح هسته ای شود، دنیا را تهدید می کند حال اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران، کاملا روشن است و بصورت رسمی اعلام می کنیم ما در کنار جبهه مقاومت ایستاده ایم، خواهیم ایستاد و به این ایستادگی افتخار می کنیم.
وی اظهار کرد: ما جبهه مقاومت را تنها نمی گذاریم، کمک می کنیم اما مداخله نمی کنیم و آنان خود مقابله و دفاع می کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در مقابل حضور بیگانگان نیز حتماً می ایستیم و حضور آنان را در منطقه، زمینه بی ثباتی می دانیم چراکه آنان برای ما هیچگاه در طول تاریخ حضورشان، امنیت نیاورده اند.

سردار دهقان تصریح کرد: ما کشورهای همسایه را دشمن نمی دانیم و حرف ما با آنان، این است که بیگانگان می خواهند سایه شوم خود را بر منطقه تداوم بخشند، ما باید با تعامل و همکاری یکدیگر، امنیت منطقه را حفظ کنیم.

وی اساسی ترین عنصر قدرت را قدرت دفاعی دانست و افزود: امروز اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین اهداف و منافع خود و در جهت ارتقای توانمندی های دفاعی خویش، متکی بر ایده ها و آرمان های خود عمل می کند چراکه ملت زنده، ملتی قادر به دفاع از خود است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ایران اسلامی تنها کشوری است که در این منطقه پرآشوب از امنیت بهره مند است و این، به برکت شهداست.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا ، ترویج و پاسداشت گرانقدرشان زمینه های استقرار ثبات و امنیت را در این کشور فراهم کرده است.

سردار دهقان اظهار کرد: اینکه یک خانواده چندین فرزند و یا تک فرزند خود را به میدان جانبازی می فرستد، نشانه پیوندی است که این ملت با انقلاب دارد و این سرمایه قابل اتکاست.

وی ادامه داد: ملت ما، ملت شاخصی است و در چشم دیگران شکست ناپذیر تلقی می شود و به همین جهت، می تواند با این داشته ها، مسیر تعالی را طی کند.

وحشتی که در اروپا و آمریکا وجود دارد؛ وحشتی است که خود آنها خلق کرده اند

سردار دهقان با بیان اینکه باور داریم که پیام شهدا برآمده از ماهیت اصیل انقلاب اسلامی است و ریشه در فرهنگ عاشورا و مکتب ائمه اطهار (ع) دارد، گفت: امروز باید از خود پرسید چقدر خویش را در معرض پیام شهدا قرار داده ایم؟ و آیا این پیام ها امروز هم ضرورت دارد؟

وی با بیان اینکه ولایت محور اساسی و بنیادین پایداری است، اضافه کرد: تبعیت و اطاعت از رهبری در همه فرازهای وصیت نامه شهدا، مورد تاکید است و این همان چیزی است که قوام نظام اسلامی ایران بدان متکی است.

سردار دهقان با اشاره به این موضوع که پیام شهدا انسجام، وحدت و یکپارچگی در مقابل نظام سلطه و صهیونیسم است، افزود: نفی ظلم، تبعیض، مبارزه با فساد و کمک به همنوع پیام شهداست و همواره جامعه برای قوام نیازمند این ویژگی هاست.

وی اضافه کرد: امروز در دنیایی قرار داریم که شرایط خاصی بر آن حکم فرماست و در منطقه دچار نوعی ناامنی هستیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تخریب همه داشته های مادی کشورهای اسلامی، کشتار، جنایت، قساوت و وحشی گری، همه و همه ساخته آمریکاست برای اینکه اسلام را علیه اسلام بکار گیرد بدون اینکه آمریکا هزینه کند و امنیت رژیم صهیونیستی حفظ شود.

وی ادامه داد: این جریان، جریانی نیست که تنها به منطقه محدود شود بلکه گریبانگیر خود برافروزندگان آن نیز شده و امروز وحشتی که در اروپا و آمریکا وجود دارد؛ وحشتی است که خود آنها خلق کرده و بدان دچار شده ند.
سردار دهقان تاکید کرد: امروز ایران اسلامی تنها کشوری است که در این منطقه پرآشوب از امنیت بهره مند است.

به برگزاری باشکوه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان افتخار می کنیم

محمدعلی نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم و با تبریک سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود : این مراسم به پاس تجلیل از خادمین برگزاری کنگره‌ی شهدای استان تشکیل شده است.

وی گفت: از همه‌ی خادمان برگزاری کنگره‌ی هشت هزار شهید گیلان به ویژه سردار عبدا… پور و همکارانش و همچنین فرمانداران، مدیران و تمامی کسانی که افتخار خدمت به شهدا را داشتند قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه این فرصت پس از ۱۴ سال در این استان فراهم شد افزود: سردار سلیمانی در این کنگره به بی‌نظیر بودن برگزاری چنین مراسم باشکوهی در بین کنگره‌های دیگر اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه به برگزاری چنین کنگره‌ی عظیمی افتخار می‌کنیم اظهار داشت: برگزاری ۱۶ یادواره‌ی شهرستانی و نیز اجلاسیه‌های مختلف قبل از برگزاری مراسم اصلی یکی از موارد ابتکاری در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز افتخار سربازی این نظام را داریم خاطر نشان کرد: باید قدردان همه‌ی نعمت‌ها و موهبت‌هایی که خداوند با تشکیل این نظام مقدس به ما ارزانی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مردم برای حضوری پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده می‌شوند، گفت: فردا همه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم.

وی اظهار داشت: سردار دهقان وزیر دفاع و نیروهای مسلح در گیلان علاوه بر سخنرانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به عنوان نماینده‌ی دولت جهت افتتاح پروژه‌ها و خدا قوت به خدمتگزاران نظام به گیلان سفر کرده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: باتوجه به بررسی انجام گرفته مطلع شدم برگزاری کنگره در سایر استان ها طی ۲ روز انجام می‌گیرد، حال اینکه در استان گیلان طی چهار روز انجام می‌گیرد زیبایی آن نیز در این است که بخش اعظم هماهنگی و حتی اجرای مراسم اعم از مجری‌گری، به عهده خانواده شهدا و فرزندان شهید صورت می‌گیرد.

دکتر نجفی ادامه داد: این اتفاق جز با هم دلی و هم زبانی صور نمی‌پذیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه جلسه امروز با هدف تشکر از دست اندرکاران برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان تشکیل شده است افزود : تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اجرای این مراسم بزرگ هر سال بهتر از سال قبل صورت گیرد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از چند خانواده معظم شهید، از کتاب کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان رونمایی شد.

اولین کنگره هشت هزار شهید گیلان در قالب چهار اجلاسیه شهدای فرهنگی، بانوان شهید، اجلاسیه ایثارگران و اجلاسیه پایانی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه اردیبهشت ماه امسال در رشت برگزار شد.

Share