معاون خدمات شهری شهرداری رشت

اولویت باز گذاشتن شریان‎های اصلی بود | ۵ بار مسیر رشت به تهران را باز کردیم

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه با همه ی مشکلاتی که وجود داشت هیچ یک از همکاران من در ۴۸ ساعت ابتدایی یک دقیقه نخوابیدند، اظهار کرد: ۵ بار مسیر رشت به تهران را باز کردیم زیرا در ۴۵ دوباره جاده پر از برف می شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور تعدادی از مسئولان شهرداری رشت امشب در ساختمان شورا برگزار شد.

علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مقابله با بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، مقابله، آماده سازی و بازسازی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از جلسات ما در خصوص آب گرفتگی است و در تابستان برگزار می شود، اظهار کرد: ما جزو شهرهایی در کشور هستیم که در خصوص آبگرفتگی قدم های بزرگی برداشتیم.

بهارمست گفت: جلسات عملیات زمستانی ما در پاییز برگزار می کنیم و از کلی ترین تا جزیی ترین مسائل را در آن بررسی می کنیم.

وی تهیه ماسه و نمک را از برنامه های شهرداری دانست و افزود: به اندازه ی کافی ماسه و نمک داشتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت اظهار کرد: اولویت ما باز گذاشتن شریان های اصلی بود و ما اگر شریان های فرعی را باز می کردیم مردم خودرو هایشان را از منزل بیرون می آوردند و کار را برای ما سخت می کردند.

وی افزود: مسیرهایی که باید کاملا باز باشد مشخص شده بود و با برنامه عمل کردیم و ۴۸ ساعت قبل از بحران آمادگی کامل داشتیم.

بهارمست با بیان اینکه فعلا همین تعداد ماشین آلات داشتیم و کار دیگری نمی توانستیم بکنیم، اظهار کرد: سازمان های شهرداری از ساعت ۹ شب چهارشنبه کارهای خود را شروع کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه همه ما تعداد زیادی از برف ها را تجربه کردیم، اظهار کرد: آیا فقط مشکل ما ۵۰ سانتر برف بود یا طوفان داشتیم و باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در شهر وجود داشت و این مشکل اصلی ما بود.

وی با بیان اینکه همه مدیران شهرداری در این بحران حضور داشتند، اظهار داشت: برخی میگفتند که بنده در رشت نبودم که آنها را به خدای بزرگ واگذار می کنم.

بهارمست با اشاره به اینکه بالای صد اصله درخت در رشت سقوط کرد، تصریح کرد: بسیاری از درختان به علت طوفان سقوط کردند نه به دلیل برف.

وی گفت: بسیاری از وقت همکاران ما برای برداشتن درختان سپری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه با همه‌ی مشکلاتی که وجود داشت هیچ یک از همکاران من در ۴۸ ساعت ابتدایی یک دقیقه نخوابیدند، اظهار کرد: ۵ بار مسیر رشت به تهران را باز کردیم زیرا در ۴۵ دوباره جاده پر از برف می شد.

بهارمست با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مردم برای قطعی برق بود، اظهار کرد: همکاران ما در شرکت سهامی برق تلاش زیادی کردند.

وی ضمن تشکر از همکاران خود، اظهار کرد: اگر مجموعه شهرداری مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد عذرخواهی می کنم و امیدواریم سال های بعد برف باعث شادی مردم شود.

Share