رئیس مجمع‌ نمایندگان‌گیلان‌:

انتخاب رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گیلان قانونی نیست

عباسی گفت: انتخاب اعضاء نظارت بر‌ انتخابات شوراها قانونی نیست و جهت رسیدن به تفاهم در مورد انتخاب رئیس و اعضاء نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان از سوی ۸ تن از نمایندگان گیلان درخواستی به رئیس‌ مجلس شورای‌اسلامی داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار انتشار یافته در مورد انتخاب رئیس، اعضاء و دبیر هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان گیلان اظهار داشت: نمایندگان استان گیلان در مورد معرفی رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات هنوز به اجماع نرسیده‌‌‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌گیلان با بیان اینکه انتخاب رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات از نظر ۸ تن از نمایندگان استان گیلان به صورت قانونی نیست تصریح کرد: جهت رسیدن به تفاهم در مورد انتخاب رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان از سوی ۸ تن از نمایندگان درخواستی به رئیس مجلس شورای اسلامی داده شده است.

عباسی با تاکیدبراینکه انتخاب رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات باید انتخابی عادلانه باشد افزود: تصمیم کلی بدین صورت است تا رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات از اصولگرایان، امید و مستقلان باشند.

وی با اشاره به اینکه نامه درخواستی تغییر اعضاء به محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، داده شده است افزود: نتیجه نهایی در خصوص انتخاب رئیس و اعضاء هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان تا روز سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵ اعلام و تصویب خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکیدبراینکه نباید اجازه داده شود تا برخی از افراد از انتخابات سوء استفاده کنند و نباید انتخابات در انحصار گروهی خاص باشد گفت: امیدواریم تا شاهد همدلی و هماهنگی بین نمایندگان استان گیلان باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور با حکم محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت به‌عنوان رئیس هیئت‌عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان، منوچهر جمالی نماینده شهرستان رودبار و محمدصادق حسنی جوریابی نماینده شهرستان رشت نیز  به‌ عنوان دو عضو دیگر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان منصوب شده‌اند.

Share