محمدی ملک ­دوست خبر داد:

افتتاح ۳۴ مسکن مددجویی در صومعه سرا

مدیر کمیته امداد امام(ره) صومعه سرا گفت: در دهه فجر امسال صومعه سرا تعداد ۲۶مسکن مددجوی روستایی و ۸مسکن مددجوی شهری با اعتباری بالغ بر ۸۰۰میلیون تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدی ملک ­دوست در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه صومعه سرا که در محل کمیته امداد امام(ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر صومعه سرا متشکل از اداره بنیاد شهید،بهزیستی، بنیاد مسکن، اوقاف، هلال احمر، صندوق کارآفرینی امید است،اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته تبیین نقش موثر محرومین در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه بیشتر آشنایی مردم با دستاوردهای انقلاب و اقدامات نظام اسلامی در محرومیت زدایی، ایجاد امید و نشاط نسبت به آینده این انقلاب و غیره است.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته بنا است در ایام دهه فجر برنامه هایی چون گلباران مزار شهدا، دیدار از خانواده معزز شهدا و ایتام، بازدید از آسایشگاه معلولین غرب گیلان، برگزاری جشن انقلاب، افتتاح و واگذاری واحدهای مسکونی با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی، تجلیل از پرستاران و عیادت از بیماران، برگزاری مراسم زیارت عاشورا توسط کمیته همیاری و تشکل های مردمی در شهرستان صورت گیرد.

ملک دوست خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی نقش زنان در پیروزی انقلاب، جشن پیروزی انقلاب، کارگاه آموزشی دانش آموزان تحت حمایت، اجرای طرح معنوی فلاح، زیارت مزار شهدای گمنام و شهدای انقلاب از جمله برنامه های درون سازمانی کمیته امداد امام(ره) صومعه سرا در دهه مبارک فجر است.

وی به عملکرد کمیته امداد امام(ره) صومعه سرا از ابتدای سال ۹۵اشاره کرد و گفت: مجموع بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد بالغ بر ۱۸میلیارد تومان است. در صورت جذب کامل بودجه ۱۲میلیارد تومان باید به صورت بلاعوض و ۶میلیارد تومان در قالب تسهیلات به مددجویان تحت حمایت ارائه شود.

مدیر کمیته امداد امام(ره)صومعه سرا با بیان اینکه این تسهیلات در حوزه اشتغال، وام کارگشایی و تسهیلات بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی است، تصریح کرد: طی ده ماهه گذشته بالغ بر ۹میلیارد و ۶۷۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و قریب ۵میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت ماهانه ۶۲۰میلیون تومان مستمری و کمک معیشت به مددجویان کمیته امداد صومعه سرا ابراز کرد: این نهاد ۱۰هزار و ۲۰۰خانوار در قالب ۱۸هزار و ۲۰۰نفر جمعیت را در شهرستان تحت حمایت و پوشش دارد.

ملک دوست با بیان اینکه طی ده ماه گذشته سال ۹۵به جمعیت تحت پوشش این نهاد ۶میلیارد و ۳۴۹میلیون تومان مستمری و کمک معیشت پرداخت شده است، گفت: در حوزه حمایت میزان ۱۱۴میلیون ریال کمک اجاره مسکن به مددجویان، ۳میلیارد و ۱۸۸میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به ۱۶۸خانوار، وام ضروری به ۳۳۷نفر به میزان ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال، ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال وام کارگشایی به ۴۵۰نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی به حمایت های درمانی این نهاد اشاره کرد و افزود: میزان دو میلیارد و ۸۴۶میلیون ریال در حوزه درمان به دو هزار و ۲۲۵ مددجوی تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام(ره) صومعه سرا با بیان اینکه در حوزه فرهنگی یک میلیارد و ۱۴۳میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز کرد: اقدامات فرهنگی صورت گرفته شامل اردوهای آموزشی، خدمات آموزش خانواده، خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی، تامین شهریه دانشجویان، ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان، خدمات به دانش آموزان در کانون های فرهنگی می باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۵تاکنون ۳۹میلیارد و ۸۲۶میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد ۲۶۸طرح اشتغالزایی پرداخت شده است،ادامه داد: در حوزه مسکن و ساختمان میزان ۱۶میلیارد و ۲۴۷میلیون ریال اعتبار در راستای بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان روستایی، کمک به تکمیل واحدهای نیمه کاره شهری، خرید و ساخت مسکن مددجویی، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مددجویی و…هزینه شده است.

ملک دوست با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: طرح اکرام ایتام شامل فرزندان یتیم و طرح محسنین شامل فرزندان بدسرپرست می شود. تعداد ۷۱۰نفر تحت پوشش این طرح ها و توسط هزار ۵۵۰حامی مورد حمایت قرار دارند. ماهانه حدود ۵۸میلیون تومان به حساب این افراد واریز می شود.

وی با بیان اینکه درآمد حاصله و کمک های مردمی صندوق صدقات در این شهرستان ماهانه ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: طی ده ماهه گذشته میزان ۵۲۰میلیون تومان درآمد از صندوق صدقات در این شهرستان حاصل شده است. درآمد حاصله از صدقات صرف عمران،جهیزیه،درمان، اشتغال و غیره می شود.

مدیر کمیته امداد امام(ره) صومعه سرا در پایان با بیان اینکه در دهه فجر امسال صومعه سرا تعداد ۲۶مسکن مددجوی روستایی و ۸مسکن مددجوی شهری با اعتباری بالغ بر ۸۰۰میلیون تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: میزان آورده مددجویان ۸۶میلیون و ۵۰۹،تسهیلات کمیته امداد ۲۷۱میلیون و ۵۰۰ و تسهیلات بانکی ۴۶۰میلیون تومان می باشد.

Share