فرماندار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران

خودم را پاسخگو می‎دانم و مرد روزهای سخت هستم | افتتاح ۱۸۶ پروژه در رشت

فرماندار شهرستان رشت از افتتاح ۱۸۶ پروژه با اعتباری بیش از هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۱۵۴ پروژه مربوط به بخش دولتی که با اعتباری بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان و۳۱ پروژه مربوط به بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: بودن در کنار اصحاب رسانه از بهترین اوقات کاری من است و خبرنگاران را چشم و گوش مردم و مسئولان می دانم

سیروس شفقی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: خبرنگاران بهترین همکار و دلسوزترین همراه مسئولین برای توسعه همه جانبه شهرستان رشت خواهند بود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در اوج سلطه شرق و غرب را یک معجزه بزرگ الهی نامید و افزود: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع رسانی به مردم از خدمات نظام و دولت است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور در اثر حرکتهای کارشناسی شده بسیار خوب است، یادآور شد: برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و برای از بین بردن این فاصله نیاز به همدلی و وحدت بیشتر حس می‎شود.

به گفته وی دولت تدبیر امید موفقیت های چشم گیری در حوزه بهداشت و درمان، کنترل و کاهش تورم، ایجاد ثبات و آرامش نسبی اقتصادی داشته است.

شفقی خاطرنشان کرد: تدوام رشد اقتصادی صورت گرفته در سه و نیم سال گذشته و اجرای اقتصاد مقاومتی همه نشان از آغاز شکوفایی اقتصادی در ایران دارد.

وی تعامل سازنده با کشورهای دنیا، افزایش و تولید نفت و گاز، حمایت های مناسب از بنیه دفاعی کشور، موفقیت در بخش کشاورزی و بیمه همگانی ۱۱ میلیون حاشیه نشین را در کنار اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش دیگری از اقدامات دولت تدبیر و امید دانست.

فرماندار شهرستان رشت موفقیت های برجام را متعلق به همه دانست و آن را دستاورد ملی عنوان کرد و افزود: مهمترین دستاورد برجام این بوده که روند ایران هراسی متوقف شد.

به گفته وی هنر دولت تدبیر و امید تغییر شرایط و تغییر ذهنیت جهانیان نسبت به ایران و همچنین استفاده بهینه از فرصت ها بوده است.

شفقی افزود: اجرای برجام را شرط لازم برای برون رفت از مشکلات می‎دانیم اما هرگز شرط کافی برای ما نبوده است و تحقق تمامی این اهداف و رفع مشکلات انباشته شده باید مجموعه از اصلاحات اقتصادی صورت گیرد که یقینا در راستای اقتصاد مقاومتی است.

افتتاح ۱۸۶ پروژه در رشت

فرماندار شهرستان رشت از افتتاح ۱۸۶ پروژه با اعتباری بیش از هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۱۵۴ پروژه مربوط به بخش دولتی که با اعتباری بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان و۳۱ پروژه مربوط به بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: پروژه های دهه فجر برای ۲هزار و ۸۶۱ نفر در شهرستان رشت اشتغال زایی ایجاد می کند.

شفقی اعتبارات هزینه شده شهرستان رشت در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته را دارای رشد ۶۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: این رشد در بخش دولتی ۲۱۲ درصد است.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ۱۰۵۰ میلیارد تومان در بخش صنعت،۱۲۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت، ۱۰۴ میلیارد تومان در بخش توسعه خدمات شهری و بیش از ۷ میلیارد تومان در بخش گردشگری درنظر گرفته شده است.

 خودم را پاسخگو می‎دانم و مرد روزهای سخت هستم

شفقی در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه خود را پاسخگو میداند اظهار کرد: مدیری که پاسخگو نباشد مدیریتش در آن دستگاه و جایگاه صحیح نیست. بنده سعی می‎کنم این نشست ها را بیشتر کنم و هر فصلی یک نشست با خبرنگاران داشته باشم تا با خروجی مناسبی همراه باشد.

وی افزود: اعتقاد به نشست های تبلیغاتی و فانتزی ندارم و سعی میکنم که در هر گفتگو با اصحاب رسانه خبرهای خوبی را اعلام کنم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ایجاد اشتغال در جامعه اظهار کرد: خداوند به هر فردی توانایی‌های داده است و باید آن را بشناسیم و به کار بگیریم. البته آماده کردن بهره‌مندی از این توانایی ها و ایجاد بستر وظیفه مسوولین است.

شفقی گفت: با ایجاد صنایع کوچک و روستایی می‎توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. اعتقاد دارم با ۱۰ میلیون تومان میشود دو شغل ایجاد کرد. البته بیکاری فعلی تنها مربوط به این دولت نبوده بلکه انباشته شده از گذشته است.

وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات اظهار کرد: همان سیاستی را که در آستارا داشتم اینجا نیز خواهم داشت و به مردم قول خواهم داد که از آرایشان حفاظت و صیانت کنم و به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد در امر انتخابات دخل و تصرف کند.

فرماندار شهرستان رشت در پاسخ به سوالی در رابطه با بودجه ارایه شده شهرداری رشت به شورا اظهار کرد:بودجه هنوز به دست ما نرسیده است و اولین کارگروه بررسی عوارض بهای خدمات شهرداری که شورا آنرا تصویب کرده است را تشکیل داده ایم و سعی می‎کنیم عدالت برای شهروندان برقرار شود.

شفقی در پایان اظهار کرد: بنده خودم را مرد روزهای سخت میدانم و با اگاهی این مسولیت را قبول کردم.

Share