با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران

افتتاح نخستین آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و فرآورده های آن در شهرستان رودبار

پیروزبخت، در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و فرآورده های آن در شهرستان رودبار گفت: بعد از برجام، گواهی های تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران در ۷۰ کشور جهان معتبر و قابل استناد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اداره استاندارد شهرستان رودباربا هدف ارایه خدمات به واحد های تولیدی صنعتی مستقر در این شهرستان و حوزه جنوب استان در مساحت ۲۶۴متر مربع و زیر بنای ۶۱۰متر مربع در سه طبقه با اعتبار ۷۹۰ میلیون تومان در روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۵ مصادف هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی از مسولان استانی افتتاح گردید.

پیروزبخت که در مراسم گشایش اداره استاندارد شهرستان رودبار و نخستین آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و فرآورده های آن سخن می گفت اظهار کرد: استاندارد دو ویژگی مهم دارد، اول آن که به حکم قانون آزمایشگاه های این سازمان آزمایشگاه مرجع است و همه قوا و نهادهای کشور بدان استناد می کنند.

وی ادامه داد، در پژوهشگاه استاندارد، طرح آمایش آزمایشگاه های استاندارد و شناخت ظرفیت های آزمایشگاهی در حال انجام است. با این طرح آزمایشگاه های مرجع متناسب با قطب های صنعتی و تولیدی راه اندازی خواهد شد و نمونه آن همین آزمایشگاه مرجع زیتون و فرآورده های آن است که امروز افتتاح شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: هر نوع سرمایه گذاری درباره تأسیس آزمایشگاه های مرجع، هزینه محسوب نمی شود بلکه هم از نظر علمی و هم مادی سرمایه گذاری سودآوری است.

پیروزبخت درباره دومین ویژگی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد بعد از برجام موافقت نامه بین المللی تأیید صلاحیت را امضاء کرد و بر اساس این موافقت نامه، گواهی های تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران در ۷۰ کشور جهان در پنج قاره قابل پذیرش و استناد است و این اتفاق مبارک از دستاوردهای برجام است.

به گفته داریوش اشکانی­پور، مدیرکل استاندارد استان گیلان، برای تجهیز کامل این آزمایشگاه نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار لازم است و با توجه به این که شهرستان رودبار قطب تولید روغن و به ویژه روغن زیتون است، تاسیس این آزمایشگاه ضرورت داشت.

وی اظهار کرد: با موافقت رییس سازمان ملی استاندارد ایران، این آزمایشگاه از مرجع استانی به مرجع ملی ارتقا یافت و از این پس آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و فرآورده های آن در شهرستان رودبار آمادگی دارد علاوه بر استان گیلان به سایر نقاط کشور که زیتون تولید و فرآوری می شود خدمات ارایه دهد.

Share