مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

افتتاح دو پست اسکله، سیلوی غلات و دو انبار ترانزیت در بندر انزلی

چراغی اظهار کرد: ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه بنادر بود که برای ۹۲۰ نفر غیر مستقیم و ۴۶۰ نفر مستقیم شغل ایجاد شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در مراسم افتتاح پروژه های بندر انزلی با بیان اینکه این سازمان اقتصاد دریا محور را در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مورد اجرا قرارداده است، اظهار کرد: در توسعه قدیم ده پست در نظر گرفته شده و ظرفیت بندر به ۱۷ میلیون تن می‌رسد.

حسین چراغی با بیان اینکه در کنار رویکرد تجارت محور رویکرد گردشگری نیز مورد توجه بوده است، اظهار کرد: در طرح توسعه جدید اولین و بزرگترین مارینا کشور در بندرانزلی احداث می‌شود.

وی حوضچه آرامش بندر انزلی را ۶۸ هکتار دانست و گفت: سهم استان در حوزه های اقتصادی افزایش پیدا کرده است. البته تا سال ۸۹ بیشترین تخلیه و بارگیری داشتیم که به هفت میلیون رسید اما بعد دچار افول شدیم و در سال های اخیر با کمک استاندار توانستیم حرکت رو به رشد و مثبتی داشته باشیم.
چراغی تصریح کرد: بندر انزلی در رتبه بندی بنادر شمال کشور در سال ۹۵ با ۳۵ درصد رشد به رتبه نخست دست یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افتتاح اسکله شماره یک و دو امروز بدست استاندار خبرداد و گفت: برای ساخت دو اسکله از علم روز استفاده شده بهره گرفته شده و برای ۲۶۰ نفر مستقیم و ۹۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از ساخت سیلوی غلات ۱۵ هزار تنی با سرمایه گذاری  ۶ میلیارد و ۵۰۰ بخش خصوصی خبرداد.

چراغی در پایان اظهار کرد: ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبار پروژه بنادر بود که برای ۹۲۰ نفر غیر مستقیم و ۴۶۰ نفر مستقیم شغل ایجاد شده است.

اسکله شماره یک و دو ۳۲ میلیارد، سیلو غلات ۱۵ هزار تنی ۶ میلیارد و پانصد و اجرای طرح توسعه خشکی، انبار ترانزیت سرپوشیده به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع واگذار سی اف اس به مساحت ۶ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

Share