فیلم: اظهارات عجیب رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛ مردم از سیلاب خوشحالند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، که چند سال پیش با طرح یک ادعای شگفت انگیز در دوران حضورش در پستی دولت در زیرمجموعه دولت قبل، به نوعی مجیزگویی از رئیس دولت را به اوج رسانده و چشم‌ها را به خود خیره کرده ‌بود، به تازگی بار دیگر جملاتی شگفت آور و عجیب به زبان رانده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیری که پیش از این یکی از عجیب ترین اظهارنظرهای رسمی در کشورمان را به نام خود ثبت کرده بود، بار دیگر در مسیر تکرار آن حماسه گام برداشت تا بازگشتی پر سر و صدا به افکار عمومی را تجربه کند!

تابناک نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، که چند سال پیش با طرح یک ادعای شگفت انگیز در دوران حضورش در پستی دولت در زیرمجموعه دولت قبل، به نوعی مجیزگویی از رئیس دولت را به اوج رسانده و چشم‌ها را به خود خیره کرده ‌بود، به تازگی بار دیگر جملاتی شگفت آور و عجیب به زبان رانده است؛ با این تفاوت که از مجیزگویی رئیس بزرگ دست کشیده و این بار به نوعی سخن گفته که گویی قصد دفاع از پست جدید خودش در دولت را دارد.

اگر هنوز از ماجرا اطلاع ندارید و نمی‌دانید درباره چه فرد و چه اظهار نظر شگفت‌آوری سخن می‌گوییم، بگذارید کمی به عقب بازگشته و روایت شاهکار اخیر «اسماعیل نجار» را از بازخوانی عجیب ترین مجیزگویی سال های اخیر آغاز کنیم؛ از سخنانی که پس از مصیبت زلزله کرمان و در دوران حضور این فرد در کسوت استاندار این دیار به جامعه شلیک شد؛

اسماعیل نجار در جلسه ستاد بحران استانداری کرمان: «مردم منطقه زلزله زده از ایمان و اعتقاد بسیار بالایی برخوردار بودند به عنوان مثال در بازرسی های ما یک منزلی مشاهده شد که سه دیوار آن در اثر زلزله فرو ریخته و یک دیوار که عکس دکتر احمدی نژاد بر آن نصب شده بود خود مردم با اعتقاد راسخ و محکم خود اذعان داشتند که رییس جمهور محبوب و دلسوز ما خدمات فراوانی برای مردم به ویژه روستاییان انجام داده و می‌دهد و اعتقاد آنها بر این بود که لطف و نظر خداوند بوده که این دیوار فرو نریخته است.» /ایسنا ۲ دی ۱۳۸۹

البته بر خلاف آنچه به نظر می‌رسید، تغییر دولت و حضور روحانی و کابینه‌اش در مسند امور اجرایی کشور، موجب کنار گذاشتن چنین افرادی نشد و حتی استاندار سابق کرمان ارتقا درجه نیز یافت. به این صورت که در ابتدای عمر دولت یازدهم، نجار به عنوان معاون وزیر کشور برگزیده و معرفی شد تا این گونه به نظر برسد که آن سخنان جنجالی یا درست روایت نشده بودند و یا اشتباه راوی شان، قابل اغماض تشخیص داده شده و از آن گذشته‌اند.

اما این پایان راه این مدیر نبود و نیست و نجار که پیشتر یک‌ بار با اظهار نظر تعجب برانگیزش به صدر اخبار رفته و حواشی زیادی آفریده بود، بار دیگر حاشیه سازی کرده و همگان را انگشت به دهان گذاشته است. به این صورت که این بار خبر از خوشحالی مردمان سیل زده، حتی آسیب دیدگان سیلاب اخیر داده و مستند این ادعا را سفرهای خود به سه استان سیل زده بیان کرده است.

آن هم در شرایطی که این بار ایشان نه استاندار یک استان پهناور و محروم، که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است. سازمانی که ظاهرا دیگر ضرورتی برای حفظش وجود ندارد، چراکه متأثرین از سیلاب و زیان دیدگان از این دست حوادث قهریه نیز شادند و وزارت کشور تعهدی برای مهیا کردن بساط دست افشانی ایشان ندارد!

سازمانی که چه بسا اگر اهمیت می‌داشت، فردی که در مجیزگویی از رئیس جمهور وقت، خراب نشدن دیوار را به دلیل چسباندن عکس وی به دیوار خوانده بود، گزینه خوبی برای اداره آن به نظر نمی‌رسید. فردی که در دیدن زیبایی‌های خاص و شنیدن و ارائه تفسیرهای محیرالعقول تبحری ویژه دارد و ماحصل سفر وی به مناطق آسیب دیده از سیلاب، دیدن برگ‌های شسته شده درختان و پرشدن رودها و در نتیجه، شادی مردم است، نه خسارات و آسیب های بحران آفرینی که می‌بایست با هدایت وی و کار مجموعه تحت امرش مدیریت و جبران شوند!

Share