«اسرافیل» و «ایتالیا ایتالیا» در رشت اکران شد + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیروز در سینما میرزا کوچک رشت در دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های “اسرافیل” و “ایتالیا ایتالیا” با حضور پرشور مردم اکران شدند. فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ نژاد اولین ساخته سینمایی وی می باشد و در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیروز در سینما میرزا کوچک رشت در دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های “اسرافیل” و “ایتالیا ایتالیا” با حضور پرشور مردم اکران شدند.

فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ نژاد اولین ساخته سینمایی وی می باشد و در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

کاوه صباغ زاده که سال ها سابقه دستیار کارگردانى داشته نخستین ساخته اش را در ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته است. فیلمنامه “ایتالیا ایتالیا” اقتباسی از داستانی نوشته جوپا لاهیری است. این براى نخستین بار است که در ایران داستانى از جوپا لاهیرى اقتباس مى شود

نود درصد از فیلمبرداری این فیلم در تهران انجام شده و گروه سکانس های فینال را در شمال کشور مقابل دوربین بردند. مراحل فنى فیلم همزمان انجام شد تا “ایتالیا ایتالیا” براى نمایش در جشنواره امسال آماده باشد

نکته جالب توجه در “ایتالیا ایتالیا” حضور تعداد بسیاری از عوامل پشت دوربین سینما در گروه بازیگران آن است

با توجه به اینکه صحنه های موزیکال بیش از سى درصد از فیلم را تشکیل می دهند، قرار نیست برای ساخته صباغ زاده موسیقی ساخته شود. تمامی ترانه ها و موسیقی های استفاده شده در فیلم نیز قبل از آغاز پیش تولید انتخاب شده اند

مهدى صباغ زاده که ساخته جدیدش “خانه کاغذى” به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا نکرد تهیه کنندگى “ایتالیا ایتالیا” را بر عهده دارد.

فیلم پر از ایفای نقش دستیاران کارگردان سینماست. صنف سابق کارگردان که گویا در جشن فیلمساز شدن هم طیفشان مشارکت دارند و آنها هم در نقش های خودشان به خوبی ایفای نقش کرده اند.

فیلم بخشی از مشکلات پشت پرده سینما را هم نمایان می سازد و البته چند کنایه هم به فیلم های مورد نقد فیلمساز از جمله پرویز در گروه هنر و تجربه می زند و از کنارش به تندی می گذرد و فیلمساز هنرمندانه نشان می دهد که علقه هایش چه نوع سینمایی است.
در کنار همه اینها یک رابطه عاشقانه زن و شوهری عشق و علاقه و اختلاف و نفرت و … هم شاهدیم که فیلم را یک سینما در سینمای رومنس کرده است . با بازی خوب حامد کمیلی و سارا بهرامی که به اصطلاح شیمی شان به هم می خورد و طریق اشنایی و عشق و ازدواجشان و اختلافشان کاملا قابل باور و غیر لوس و درست به نمایش در آمده و برای بیننده جذاب و دلنشین هم هست.

بازیگران :

حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی  و فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد، علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی فر

عوامل فیلم :
کارگردان: کاوه صباغ زاده
نویسنده: کاوه صباغ زاده (اقتباس از داستانى اثر جوپا لاهیرى)
تهیه کننده: مهدى صباغ زاده

این فیلم در سانس های ۱۵ و ۱۹ اکران شد.

اما دیگر فیلمی که در دومین روز از جشنواره در رشت اکران شد، “اسرافیل” بود. این فیلم به کارگردانی آیدا پناهنده جدیدترین اثر وی است که در بخش مسابقه سودای سیمرغ نیز حضور دارد.

این فیلم سینمایی اول آبان ماه در شمال کشور فیلمبرداری خود را آغاز نمود و دومین اثر ایدا پناهنده بعد از فیلم ناهید می باشد. از نکات قابل توجه این فیلم می توان به ایفای نقش پژمان بازغی، بازیگر گیلانی این فیلم اشاره کرد. “اسرافیل” درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛مردى که ماهى را دوست داشت بازگشته است. دخترى که بهروز را دوست دارد باز مى گردد…مرده گان زنده مى شوند.

بازیگران:

هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، علی عمرانی، سهیلا رضوی، فرهاد جم، وریا رحیمی سام، هدی زین العابدین، سودابه جعفر زاده، شهروز دل افکار و افشین سلیمان پور.
این فیلم در سانس های ۱۱۵ و ۲۱ اکران شد.

Share