استاندار گیلان خبر داد

استقرار ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و امدادی برای مقابله با بارش برف

استاندار گیلان گفت: بیش از ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین وامدادی در مناطق مختلف استان برای مقابله با برف مستقر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی چهارشنبه شب در نشست با فرماندهان نظامی وانتظامی ،نماینده وزارت دفاع و بازرس کل استان به منظور استفاده از ماشین آلات سنگین و امدادی این نیروها در برف سنگین پیش بینی شده گفت: بیش از ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین وامدادی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در مناطق مختلف استان برای مقابله با برف مستقر شدند.

وی افزود: استفاده از توان ناوگان موتوری، ماشین آلات و تجهیزات وامکانات امدادرسان یگانهای مستقر ارتش،سپاه ،بسیح و وزرات دفاع به خدمات رسانی بهتر در بارش سنگین برف کمک می کند.

استاندارگیلان تاکید کرد: این امکانات و تجهیزات از طریق ستاد هماهنگی مدیریت بحران و به درخواست فرماندران و دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

وی با اشاره به همدلی و هم افزایی خوب در استان گفت :این حضور قوی و هماهنگی موجود موجب دلگرمی هرچه بیشتر مردم می شود.

دکتر نجفی گفت: دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای مقابله با مشکلات بارش برف را دارند و از مشارکت های مردمی،بخش خصوصی و نیروهای نظامی نیز بهره مند هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد :یکی از مهم ترین مشکلات استان در مقابله با بارش برف ،فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل سنگین است که در سال ۹۳ با اعتبارات اختصاص یافته و خرید ماشین آلات جدید بخشی از ان نوسازی شد.

وی افزود :البته برای رسیدن به استانداردهای مطلوب نیاز به اعتبارات بیشتر داریم.

وی ادامه داد :در جلسه با رئیس سازمان حمل ونقل جاده ای مقرر شد از ظرفیت منطقه آزاد برای وارد کردن ماشن آلات جدید استفاده کنیم.

دکتر نجفی خسارت بارش برف اخیر را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت :باید تلاش کنیم تا این خسارتها جبران شود .

وی با بیان اینکه جلسات موثری با مدیرعامل شرکت توانیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزارشد گفت: برای تعمیرات فوری شبکه های توزیع برق ۱۴ میلیارد تومان و نگهداری راه های استان نیز ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

Share