روایت مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت از کوتاهی سایر سازمانها

از پاسخگو نبودن سامانه ۱۲۱ برق تا انتقال بیمار با خودروی آتش نشانی

رمضانی با بیان اینکه بیش از شش هزار تماس در این بحران با آتش نشانی گرفته شد، اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۲۳۱ مورد در خصوص برق بود

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور تعدادی از مسئولان شهرداری رشت امشب در ساختمان شورا برگزار شد.

بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه شهرداری از دو تا سه ماه گذشته جلسه ستاد بحران گذاشته شد، اظهار کرد: دو روز قبل از برف وظایف کاملا برای ما مشخص شد.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار تماس در این بحران با آتش نشانی گرفته شد، اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۲۳۱ مورد در خصوص برق بود و مردم می گفتند که سامانه ۱۲۱ برق پاسخگو نیست و مأمورین ما خارج از وظایف خود پاسخگوی مردم بودند و این نشان میداد که سایر سازمانها کار خود را به درستی انجام نمی داد و ما کار آنها را انجام می دادیم.

رمضانی گفت: ۲۵۰ گیرافتادی خودرو از برف را انجام دادیم حتی خارج از کار خود ماشین ها را از پارکینگ خانه مردم بوکسل می کردند.

وی ادامه داد: ۱۳ مورد امداد رسانی به افراد گیر کرده در برف داشتیم و افراد بیمار را با خودروی آتش نشانی به بیمارستان بردیم که این وظیفه اورژانس بود.

رمضانی ۷۷ مورد ایمن سازی محل حادثه بواسطه پارگی سیم های برق معابر و سقوط و احتمال سقوط تیرهای معابر از دیگر کارهای سازمان خود دانست و افزود: اداره برق نمی آمد و کابل های برق خود را جمع نمی کرد به همه زنگ زدم اما اتفاقی نیفتاد.

وی ۱۱ مورد اطفای حریق منزل و ۶ مورد مورد اطفای حریق تجاری را از دیگر کارهای آتش نشان های رشت دانست و افزود: در فضای مجازی می گفتند آتش نشانان تجهیزات نداشتند در صورتی آتش نشانان دستکش پانصد هزار تومانی و کلاه هشتصد هزار تومانی داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت در پایان سه مورد اطفای حریق خودرو از دیگر کارهای این سازمان عنوان کرد.

Share