مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان خبرداد

از مطالبات میلیاردی شرکت توزیع برق تا برق رسانی به ۵ روستای گیلان در دهه فجر

طالبی از مطالبات یک میلیارد تومانی از شرکت آب منطقه ای گیلان و و ۶۰۰ میلیون تومانی از جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت آن نیازمند تامین اعتبار است.

به اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان بر کلیدی بودن نقش جاده ها در امر برق رسانی تاکید کرد و گفت: برف سال گذشته لاهیجان و آستانه اشرفیه موجب بسته شدن جاده ها و کندی امداد و در نتیجه کندی ترمیم شبکه گردید که تداوم خاموشی را به دنبال داشت و موجب خسارت ۷ میلیارد تومانی شد.

وی همچنین تکرار این تجربه را در فومن و صومعه سرا یادآور شد و افزود: کابل های استفاده شده در چاه های آب رسانی و شبکه خانگی کیفیت مطلوبی داشته و درمقابل عوامل طبیعی مقاومت خوبی دارند.

وی از مطالبات یک میلیارد تومانی از شرکت آب منطقه ای گیلان و و ۶۰۰ میلیون تومانی از جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت آن نیازمند تامین اعتبار است.

طالبی همچنین از مدیریت بحران در کشور انتقاد کرد و یادآور شد: با شرایط ایده آل فاصله زیادی دارد.

این مقام دولتی از لزوم توجه به شبکه روشنایی معابر عمومی به عنوان یک راهکار زیست محیطی و اقتصادی نام برد و تصریح کرد: استفاده از لامپ های «ال ای دی» مستلزم هزینه های بالایی است که در ابتدای کار باید تامین شود ولی همین سرمایه گزاری موجب روشنایی بیشتر، دوام بیشتر لامپها و مصرف سوخت فسیلی کمتر در نیروگاه های سیکل ترکیبی خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای برق رسانی در دهه فجر به ۵ روستای استان گیلان سخن گفت و در این مورد تصریح کرد: برق رسانی به ۳ روستای تالش در این طرح صورت خواهد گرفت که با اعتبار ۸۸۰ میلیون تومان این پروژه انجام خواهد شد که ۲ روستا با استفاده از پنل های خورشیدی، برق دار خواهند شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از برق رسانی به ۲ روستای شهرستانهای ماسال و رضوانشهر نیز خبر داد که تا ۱۸ بهمن به بهره برداری خواهند رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب مودم در کنتورهای دیجیتال یک هزار حلقه چاه کشاورزی گیلان در دهه فجر خبر داد که طبق برنامه ریزی تا ۲۰ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

 طالبی عملکرد این مودم را همانند کنتورهای هوشمند ذکر کرد که قابلیت کنترل از راه دور این چاه ها را می دهد.

وی علت عدم نصب کنتورهای دیجیتال را کمبود و ترجیح ساخت بوسیله شرکتهای داخلی بجای واردات بیان کرد که چند شرکت در این زمینه مشغول به کار شده و برای تعدادی از افراد شغل ایجاد گریده است.

این مقام دولتی از برنامه ریزی برای برق رسانی به ۳۳ میلیون مشترک در سراسر کشور سخن گفت و افزود: چاه های کشاورزی در اولویت قرار دارند.

Share