در نشست خبری هیات کاراته عنوان شد

از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در رشت تا تلاش برای سهمیه المپیک ۲۰۲۰

نشست خبری هیات کاراته به مناسبت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته ایران در رشت برگزار شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری هیات کاراته به مناسبت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته ایران در رشت برگزار شد.

امیدوارم بتوانیم سال آینده مسابقات ستارگان جهانی را در رشت برگزار کنیم

مسعود رهنما ناظر کمیته فنی مسابقات فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در مسابقات لیگ جهانی به صورت آزاد برگزار می شود و هر فردی که تنها عضو باشد و حق سالیانه خود را پرداخت کند می تواند شرکت کند.

وی افزود: هیات کاراته استان در بخش های مختلف سنی عملکرد مناسبی داشته و اگر کمی تدبیر می شد در این دوره از مسابقات جهانی می‌توانستند گیلانی های بیشتری شرکت کنند.

سرمربی سابق تیم ملی اظهار کرد: امسال میزبانی بسیاری از مسابقات توسط گیلان صورت پذیرفت متاسفانه ولی به درستی اطلاع رسانی نمی شود.

رهنما گفت: یکسال و نیم تا بازی های آسیایی اندونزی باقی مانده و هم چنین تا المپیک ۲۰۲۰ سه سال باقی مانده است و همیشه کاراته با حضور گیلانی ها درخشان عملکرده است و امدیوارم با اردوهای مختلف این استان بتواند صاحب سکو باشد.

وی در خصوص برگزاری انتخابی تیم ملی گفت: اعضای ملی پوش به مسابقات جهانی اتریش معاف از شرکت در این مسابقات شده اند و موضوعات فرهنگی مختلفی نیز در ۳ روز برگزاری این مسابقات در این دوره انجام خواهد شد.

ناظر کمیته فنی مسابقات فدراسیون کاراته در پایان گفت: امیدوارم کاراته استان گیلان با مدیریت آقای زیال بتوانند میزبانی را به سمتی سوق بدهند تا در سال آینده بتوانیم سوپر مسابقات ستارگان جهانی در رشت را برگزار کنیم.

در تلاش هستیم تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را بگیریم

اسفندیار زیال رئیس هیات کاراته گیلان نیز اظهار کرد: این گونه رویدادهای ورزشی هم به تقویت سطح ورزش استان در رشته خاص کمک می کند هم جنبه اقتصادی برای این شهر و استان دارد و از دوستان میخواهیم تا کمک کنند.

وی با انتقاد از برخی رفتارها اظهار کرد: هیاتی که پر رویداد هست را زیر سوال می برند و میگویند چقدر قهرمان دارد و مسابقات برگزار می‎کند.

زیال گفت: همه در حال تلاش هستند تا سهمیه المپیک را بگیرند و کار ما هم سخت است و در حال تلاش شبانه روزی نیز هستیم که بتوانیم حق گیلان را بگیرم و حرفی در فدراسیون داشته باشیم

وی در خصوص برگزاری انتخابی تیم ملی گفت: تاکنون یش از ۶۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند که با توجه به ثبت نام اینترنتی احتمال افزایش شرکت کننده نیز وجود دارد.

قهرمانی بانوی گیلانی در کشور

فریبا سعیدی ناییب رییس هیات کاراته استان گیلان نیر اظهار کرد:در بخش بانوان و آقایان با تعامل بسیار خوب در حال همکاری هستیم و کمک های خیلی خوبی از سوی هیات به بانوان استان می شود.

وی افزود: امروز در دومین روز مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان در رده بزرگسالان که در تهران برگزار می شود مهتابه اسماعیلی از گیلان صاحب مدال طلا شد و بسیار برای ما با اهمیت بوده است.

یزدانی دبیر هیات کاراته استان نیز در ادامه نشست اظهار کرد: در کاراته قبل از ورود به المپیک مهمترین رویداد بازی های آسیایی بود که همیشه کسب مدال طلا داشتیم و امروز همه برای حصور موفقیت آمیز در المپیک تلاش میکنیم و با وجود وفاق و همدلی در هیات کاراته استان می توانیم به آینده این رشته امید داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا در دور افتاده ترین روستا هام دوره های استعدادیابی و گشترش کاراته را داریم و در سطح داوری هم در حال ارتقا هستیم ودر هفته آینده کلاس های داوری را در رشت برگزار خواهیم کرد و به تقویت این بخش هم خواهیم پرداخت.

گفتنی است مسابقات انتخابی تیم ملی از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه در شهر رشت برگزار می شود.

Share