از ابتدای سال 1395

ارجاع بیش از ۷۰ فقره پرونده برداشت غیر مجاز شن و ماسه در تالش به مراجع قضایی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: برداشت غیراصولی رسوبات شن و ماسه ای در رودخانه ها موجب ایجاد حفره هایی در بستر آن میَ َشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۷۰ فقره پرونده قضایی در خصوص متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

کورش حیدرنژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در این خصوص گفت: وجود ۹۴ کیلومتر نوار ساحلی و تعداد زیادی رودخانه و وجود جمعیت کثیری از متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در حوزه شهرستان تالش از جمله معضلات و چالش های حفاظت از این عرصه وسیع می باشد.

حیدرنژاد تصریح کرد: شهرستان تالش با مساحت بالغ ۲۱۵۵/۸۷۲ کیلومتر مربع، دارای دو ناحیه عمده جغرافیایی جلگه ای و کوهستانی است و چهار بخش به نام های مرکزی اسالم، خاله سرا، خرجگیل، حویق، چوبر، خطبه سرا، لیسار، ساحل جوکندان، طولارود و کوهستانی تالش می باشد.

وی افزود: این شهرستان از چهارشهر به نام‌های تالش، اسالم، لیسار و حویق تشکیل شده استو برداشت‌های بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها به شیوه مجاز و غیرمجاز استحکام پل ها به ویژه پل‌های قدیمی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: برداشت غیراصولی رسوبات شن و ماسه ای در رودخانه ها موجب ایجاد حفره هایی در بستر آن میَ َشود. همچنین به هم خوردن تعادل رسوبات سبب افزایش ظرفیت حمل رودخانه در پایین دست گودال شده و موجبات کف کنی آن را فراهم می سازد.

Share