توصیه به مردم، مسئولان و رانندگان

اخطاریه شماره ۲۳ هواشناسی گیلان: تمرکز بارش‌ها در مناطق مرکزی و شرقی گیلان است

شرایـط بـرای ابرناکی، کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد(بعضی نقاط شدید/خیلی شدید) تا صبح شـنبه در منـطقه مهیا می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت و استقرار سامانه سرد و بارش زا به تدریج از عصر پنجشنبه در منطـقه است.

بر این اسـاس، شرایـط بـرای ابرناکی، کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد(بعضی نقاط شدید/خیلی شدید) تا صبح شـنبه در منـطقه مهیا می باشد.

در ادامه اخطاریه شماره ۲۳ هواشناسی گیلان آمده است:

۱) از غروب پنجشنبه با تقویت هوای سرد، بارش مخلوط برف و باران و به تدریج طی شب بارش برف در منطقه آغاز خواهد شد. تمرکز بارش ها در مناطق مرکزی و شرقی استان پیش بینی می شود.

۲) طی بامداد شنبه سامانه بارشی از سمت غرب استان تضعیف و ضمن کاهش ناپایداری و کاهش ابر به تدریج از ظهر شنبه از مرز های شرقی استان خارج خواهد شد.

۳) از شنبه شب تا سه شنبه(صبح ها و شب ها) یخبندان شدید در منطقه پیش بینی می شود.

۴) به سبب وزش باد شدید همراه با بارش برف، در برخی مناطق(به ویژه گردنه ها و نواحی کوهستانی) کولاک برف دور از انتظار نیست.

بر این اساس به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود که به دلیل اختلال در تردد جاده ای بدلیل لغزندگی سطح جاده ها و مه آلود بودن هوا (کاهش دید)  تجهیزات زمستانه(زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه و …) همراه داشته باشند.

به سبب کاهش محسوس دما توجه شهروندان گیلانی توصیه می شود کلیه تمهیدات لازم به جهت کاهش مصرف سوخترا فراهم آورند.

بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های مرتبط، تمهیدات لازم را بعمل آورند.

به گزارش دیارمیرزا همچنین بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و … اقدامات لازم جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.

شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

Share