افتخاری خبرداد

اخذ مجوز ایجاد دو طرح بزرگ صنعتی در فومن و شفت

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس از اخذ مجوز ایجاد دو طرح بزرگ صنعتی در فومن و شفت خبر داد و گفت: بنا است با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها این دو طرح در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در جلسه شورای اداری فومن با بیان اینکه باید وحدت عمل و مشارکت توسط کلیه مسئولین دستگاه‌ها برای رسیدن به پیشرفت و تعالی شهرستان مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: مشارکت و تعامل پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عمل شد و از شعار و کتابت پرهیز کرد. اقتصاد مقاومتی به معنای اعتماد و تکیه بر توانمندی‌های داخل است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه باید برای ارائه خدمات شایسته به مردم خود و توانمندی‌ها را باور کنیم، خاطرنشان کرد: برای رونق کشاورزی و صنایع‌ تبدیلی استان و شهرستان باید گام‌های مطلوبی برداشت. باید تمام تلاشمان در راستای احیای بخش کشاورزی در شهرستان باشد.

وی بر جدی کردن و اهمیت مباحث فرهنگی، ورزشی، تربیت‌بدنی، عمران، گردشگری شهرستان تاکید کرد و گفت:این مباحث جزء اولویت‌های بنده است که به جد در حال پیگیری است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه بحث عمران و زیرساخت‌های عمران و آبادانی نیازمند اهتمام بیشتری از سوی مسئولین است، تصریح کرد: جوانان و اشتغال آنان یکی از دغدغه‌هایی است که نیازمند نگاه ویژه‌ای است. متاسفانه در شهرک صنعتی فومن هیچ اثری از تولید و اشتغال نیست و واحدهای فعال نیز درگیر مشکلات بسیاری هستند.

وی با بیان اینکه امیدست بتوانیم چراغ کم فروز شهرک صنعتی را با پیگیری‌ها و انجام اقداماتی روشن‌تر کنیم،گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی شاهد برف و سرمای شدید در استان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه با تعامل و همکاری بارش برف در هفته‌های گذشته در این شهرستان به خوبی مدیریت شد، تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت صحیح مشکلی با بارش برف در دو شهرستان فومن و شفت رخ نداد. امیدست بحران پیش‌بینی شده نیز به خوبی مدیریت شود.

وی به تخصیص ۱۰میلیارد تومان اعتبار به استان گیلان طی خسارات وارده ناشی از برف اشاره کرد و گفت: از تیر ماه سال ۹۵میزان پنج میلیارد تومان برای شهرستان فومن و سه میلیارد تومان برای شهرستان شفت تخصیص یافته است.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از تقاطع غیرهمسطح ورودی فومن و بررسی مشکلات آن، گفت: مطالعات طرح و پروژه چهار بانده کردن مسیر فومن به ماسوله آغاز شده و اعتبارات خوب و قابل رضایتی به این پروژه اختصاص یافته است. همواره در این مسیر شاهد تصادفات منجر به فوت می‌باشیم.

وی با بیان اینکه شهر ماکلوان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و غیره است، یادآور شد: بنا است بزرگترین بازارچه صنعتی و باغ شهری، دهکده سلامت در این منطقه ایجاد شود. ماکلوان به یکی از قطب‌های زیبای گردشگری فومن و استان تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در پایان از اخذ مجوز ایجاد دو طرح بزرگ صنعتی برای فومن و شفت خبر داد و اظهار کرد: بنا است با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها این دو طرح در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

Share