کارگرنیا مطرح کرد

احتمال تکرار حادثه پلاسکو در بازار رشت | موارد مورد تذکر به مالکان به صورت بنر نصب شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در صورت بی‌توجهی مسئوولان مربوطه حادثه تلخ‌تر و ناگوارتر از ساختمان پلاسکوی تهران در داخل بازار رشت تکرار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسین واثق‌کارگرنیا با اظهار تأسف بابت حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان فداکار اظهار کرد: این حادثه ناگوار زنگ خطر جدی برای وضعیت بازار رشت بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار رشت نامطلوب است، افزود: در صورت بروز حریق در بازار رشت ممکن است فجایعی به مراتب وحشتناک‌تر از ساختمان پلاسکو تهران اتفاق بیفتد و از همین حالا باید با جدیت به این موضوع رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: عبور عرضی سیستم لوله‌کشی گاز از معابر سطح بازار، وجود سازه‌های مخروبه و قدیمی، استفاده از منابع حرارتی شعله روباز در فصل سرما، مسدود بودن برخی از ورودی‌های بازار با نصب زنجیر و دیگر موانع زنگ خطرهای جدی هستند که در بازار رشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشاغل پرخطر در بازار رشت به طور گسترده وجود دارد، گفت: وجود برخی از مشاغل پرخطر از جمله فروشگاه‌های رنگ و مشتقات نفتی، تولیدی‌های کیف وکفش و غذاخوری در طبقات مختلف پاساژ از جمله مواردی است که در صورت بروز حریق می‌تواند گسترش آتش در کمترین زمان ممکن سرعت دهد و فجایع وحشتناکی به‌بار بیاورد.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: تراکم شدید سازه‌ای و عدم اجرای دیوار آتش بین سربندی تصرف‌ها و استفاده از مصالح قابل اشتعال در آنها، وجود دکه‌های چوبی متصل به یکدیگر و عدم گماردن نگهبان به صورت گشتی در ساعات تعطیلی بازار، عدم اجرای سیستم اعلام حریق اتوماتیک و سیستم اطفای حریق «لوله خشک» در نقاط حساس و پرخطر بازار از دیگر مشکلاتی است که در بازار رشت به وفور دیده می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در بازار رشت در راستای استقرار ایمنی در سطح بازار رشت خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار رشت، بازدید ایمنی توسط اصناف با حضور کارشناسان آتش‌نشانی، نصب سیستم اطفای حریق در برخی از نقاط بازار از جمله اقدام‌هایی است که به منظور مقابله با حریق در بازار رشت توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرحله به برخی از مالکان و مدیران اماکن تجاری در بازار رشت تذکر داده شده است، گفت: مسؤول سازمان آتش‌نشانی رشت طی بازدیدهای متعدد با مشاهده موارد خطرساز در بازار رشت تذکرات لازم را به مدیران و مالکان ساختمان‌ها و کسبه داده است.

وی ادامه داد: در نشستی که اخیراً با مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی داشتیم پیشنهاد کردیم تا در صورت عدم همکاری برخی از مدیران و مالکان املاک تجاری در بازار رشت موارد مورد تذکر به صورت بنر در مقابل ساختمان نصب شود تا تمام ساکنان و بازاریان فعال در آن ملک از خطرات احتمالی پیرامون خود آگاه شوند و در صدد رفع خطرات احتمالی اقدام کنند.

واثق‌کارگرنیا خواستار توجه تمام افراد ذی‌نفع و مسؤولان به وضعیت بازار رشت شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه افراد در این زمینه وضعیت بازار رشت ساماندهی شود تا شاهد تکرار حوادث ناگواری مانند ساختمان پلاسکو در بازار رشت نباشیم.

Share