مهدوی در مراسم چهلم درگذشت آیت الله هاشمی؛

آِیت الله هاشمی خود را قربانی انقلاب کرد | اعتدال هاشمی را مبنای کار خودم قرار دادم

مهدوی دلیل تاختن جریانهای تندرو به هاشمی را وفادار ماندن و تاکید بر چارچوب های نظام، شهدا و تاکیدات امام راحل بیان کرد که بسیار در مورد آن متعصب بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با تسلیت فقدان وی گفت: هاشمی رفسنجانی از جمله افرادی بود که شخصیت کاریزمایی داشت و در تمام جریانات سیاسی پیش و پس از انقلاب تأثیر گذار بود.

وی به آثار گرانقدر آیت الله هاشمی در طول مدت زندان اشاره کرد که با تمام گروه‌های سیاسی در ارتباط بود و پس از انقلاب نیز همین جریان‌های سیاسی به ایشان مراجعه می‌کردند. و

مهدوی بهره گیری از شخصیت علمی و عملی آن مرحوم را در طول زندگی متذکر شد و افزود: فداکاری برای ارزشها و انقلاب از ویژگیهای بارز ایشان بود که نمونه آن نامه معروف در پایان جنگ است که آقای هاشمی شخصیت خورد را فدا کرد.

فرماندار تالش ترسیم خطوط قرمز در مورد امام راحل و مقام معظم رهبری را از جمله خصوصیات وی ذکر کرد.

این مقام دولتی افزود: دشمن برای ایجاد فاصله میان ایشان و انقلاب تلاش کرد ولی هاشمی خود را قربانی انقلاب کرد.

وی دلیل تاختن جریانهای تندرو به هاشمی را وفادار ماندن و تاکید بر چارچوب های نظام، شهدا و تاکیدات امام راحل بیان کرد که بسیار در مورد آن متعصب بود. مهدوی همچنین به تخریب بسیاری از جریانهای سیاسی علیه هاشمی اشاره کرد.

مهدوی در ادامه نگاه باز سیاسی و به روز شدن همپای تحولات را از ویژگیهای هاشمی بیان کرد و گفت: همه جریانهای سیاسی از ایشان تأثیر پذیرفتند چرا که وی با سیاستها و تهدیدات بین المللی آشنا بود و بیشتر پیش بینی‌های آیت الله هاشمی صحیح بود.

فرماندار تالش به یادداشت شخصی خود در روزنامه نسیم در خلال انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد و گفت: من اعتدال ایشان را قبول داشتم و آن را مبنای کار خود قرار دادم و معتقدم که مشارکت ایشان در رقابت انتخاباتی موجب توسعه در در بسیاری از مسائل کشور خواهد شد.

وی به ردصلاحیت هاشمی در انتخابات اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب وارد آمدن زیانهایی برای کشور در سالهای بعد شد.

مهدوی بهره گیری از ظرفیتهای هاشمی را رمز پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد که موجب ایجاد گشایشهای پس از انتخابات شد.

این مراسم در سالن مصطفی خمینی مجموعه ورزش تختی اداره آموزش و پرورش در شهر تالش برگزار شد. محمود شکری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی، سهیلا مدارایی دبیر حزب مشارکتهای مردمی و منصور یوسفی از جمله چهره های سرشناس شرکت کننده در این مراسم بودند.

Share