آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت

آقایان مسوول باید حتما اتفاقی مانند پلاسکو رخ دهد تا شما به فکر بیفتید!؟

امام جمعه رشت با بیان اینکه گفتند احتمال دارد ۶۰۰ خانه در تهران مانند پلاسکو شوند، اظهار داشت: آقایان مسوول باید حتما اتفاقی مانند پلاسکو رخ دهد و افرادی شهید شوند تا شما به فکر بیفتید!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت اللّه قربانی امام جمعه رشت در خطبه نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مسئله رفاقت و دوستی اثرات فراوانی دارد، تصریح کرد: شناسایی رفتار خوب و بد دیگران از اثرات دوستی است و کسی که در کنار مردار باشد بوی تعفن و اگر کنار خوبی باشد بوی گلاب می‌دهد.

وی افزود: هیچ دزدی به خودی خود دزد نشد، هیچ عرق خوری به خودی خود عرق خور نشد و همچنین شرکت در نماز جماعت و… نیز به وسیله دعوت دوستان رخ می‌دهد.
خطیب جمعه رشت اظهار کرد: کسانی که ماهواره می بینند و کتاب های آلوده را می‎خوانند زمانی که در تلویزیون قرآن خوانده می‌شود و یا عکس امام را می‌بینند تلویزیون را می‌ببندند.

قربانی افزود: علت این امر همنشینی با آلودگان است و امام علی (ع) فرموده کسانی که با همنشین بدان باشد، رفتارش ناشایست می شود و کسانی که با افراد شایسته نشست و برخاست می کنند بر روی آنها تأثیر می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: گناهکاران در آخرت به دوستان خود لعن می‌فرستد و آنها را مقصر رفتن به راه خلاف می‌دانند اما دوستان خوب در آخرت دوستان خود را شفاعت می‎کنند و فرد پرهیزکاری که مشاهده کند دوستش در طبقه‎ای پایین‎تر از وی در بهشت حضور دارد او را شفاعت کرده و هم طبقه خود می‌کند.

قربانی در ادامه به دوستی امام خمینی (ره) با آیت اللّه لواسانی و دوستی امام علی (ع) با عمار یاسر اشاره کرد و افزود: امام (ع) پس از عمار یاسر گفت ای مرگ اگر می خواهی بیا جان مرا بگیر زیرا من دوستی مانند عمار یاسر را از دست دادم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه در مدت اخیر آیت اللّه هاشمی را از دست دادیم که هم برای رهبر و هم برای ملت سخت بود، افزود: تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم.

ایران عزادار شهدای پلاسکوست

به گزارش دیارمیرزا، آیت اللّه قربانی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه ایران در از دست دادن شهدای پلاسکو در غم و ماتم است، اظهار داشت: فداکاری آتش نشانان را بی مثال توصیف کرد.

وی افزود: گفتن نحوه‎ی به شهادت رسیدن این آتش نشانان بسیار سخت است زیرا در دمای پانصد درجه بالای صفر جان دادند.

آقایان مسوول باید حتما اتفاقی مانند پلاسکو رخ دهد تا شما به فکر بیفتید!؟

خطیب جمعه رشت با اشاره به سختی کار مرزبانان و پرستاران گفت: این افراد کسانی هستند که بی خوابی می‎کشند و به مردم کمک می‎کنند.

وی با اشاره به شغل های سختی مانند رفتگران، پستچیان، گفت: آتش نشانی شغل ویژه ای است که باید قدر آنها را بدانیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گفتند احتمال دارد ۶۰۰ خانه در تهران مانند پلاسکو شوند، اظهار داشت: آقایان مسوول باید حتما اتفاقی مانند پلاسکو رخ دهد و افرادی شهید شوند تا شما به فکر بیفتید!؟

همه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم

قربانی با اشاره به روز ۱۲ بهمن و حضور امام خمینی (ره) به ایران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر در دنیا حرف اول را نزند، حرف دوم را دیگر می‌زند.

وی با بیان اینکه باید قدر ۸ هزار شهید خود راداشته باشیم، اظهار کرد: باید ۲۲ بهمن ماه همه در راهپیمایی شرکت نماییم.

امام جمعه رشت با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما نه با آمدن کسی خوشحال می شویم و نه با رفتن کسی ناراحت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برای ما فرق نمی کند که دموکرات ها روی کار بیایند یا جمهوری خواه ها، اظهار داشت: گاو و گاومیش هر دو از یک جنس هستند.

وی افزود: داماد آقای ترامپ یهودی است و او گفته است که سفارت خود را در بیت المقدس بنا می‌کنیم. دختر ترامپ نیز پس از ازدواج با این فرد یهودی، یهودی شد و از دین حضرت مسیح برگشت.

آیت اللّه قربانی در پایان اظهار داشت: امیدوارم همه کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند و اسراییل را نابود کنند تا به گفته امام در چند سال آینده این رژیم غاصب از نقشه دنیا حذف شود.

Share