تقدیر از آتش نشان ها در جلسه کمیسیون فرهنگی

آتش نشان‎ها قهرمانانه دل به آتش می‎زدند اما فقط لفظی شهید محسوب می‎شود

موسوی روزان گفت: شهدای آش نشان شهید خدمت هستند و امکان نصب تابلو از آنها برای ما امکان ندارد و با مشکل مواجه هستیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت از جمعی آتش نشانها تقدیر شد.

آتش نشان‎ها قهرمانانه دل به آتش می‎زدند اما فقط لفظی شهید محسوب می‎شود

در این جلسه موسوی روزان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آتش نشان پلاسکو گفت: آتش نشانهای تهران با اعتقاد وارد شدند و با همه وجود دل به آتش زدند و امروز تصمیم گرفتیم که لباس آتش نشانی را بپوشیم تا به رنگ انها در بیاییم. این حادثه شبیه حادثه ای به بازار رشت بود که در آن حادثه هم آتش نشانهای رشت قهرمانانه دل به آتش زدند.

موسوی روزان افزود: شهدای آش نشان شهید خدمت هستند و امکان نصب تابلو از آنها برای ما امکان ندارد و با مشکل مواجه هستیم. حتی وقتی این عزیزان در حین خدمت دچار آسیب دیدگی می‎شوند نمی‌توانیم بگویم جانباز شدند. بحث شهید نامیدن آتش نشانها در چارچوب بنیاد شهید و ایثارگران قرار بگیرد. چون اگر این قضیه انجام نشود فقط لفظی شهید محسوب میشود. اتش نشان ها مصداق واقعی ایثارگری هستند.

وی ادامه داد: آتش نشانها همیشه در معرض خطر بوده و به مانند مدافعان حرم هستند. موضوع آتش نشانی به یک شهر بر نمیگردد بلکه به همه کشور ربط دارد و از مجلس می‌خواهیم که به این قضیه بیشتر رسیدگی شود. از شورای رشت نیزمی خواهم که این قضیه را به صورت طرح عنوان کنند و با قید دو فوریت تصویب نمایند تا به شورای عالی کشور برسد.

بنیاد شهید با شهدای آتش نشان همانند شهدای انقلاب برخورد کند

در ادامه بابک رمضانی مدیر عامل آتش نشانی شهرداری رشت گفت: با ابراز محبت مردم که دیدیم وظیفه ما سنگین تر میشود. آتش نشان ها سوگند نامه ای دارند که ادامه دهنده راه شهدا باشند. هر روز صبح آن سوگند را یاد می‌کنیم. برای ما مردم , جان و مال انها از همه چیز ارجح تر هستند.

کارگرنیا دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: عروج آتش نشانها را که در جهت حفظ جان و مال مردم به شهادت رسیدند به همه مردم و به خصوص به جامعه اتش نشانها تسلیت میگویم.
وی ادامه داد: آتش نشان ها به نوع کار و خدماتی که ارایه می‌دهند با بقیه واحدهای شهرداری فرق می‌کنند. این لباس مطابق لباس نیروی های نظامی و انتظامی است و به همان اندازه تعهد برای انجام وظیفه خود دارند. بنده پیشنهادی به مدیر ایثارگران استان دادم در خصوص برخورداری شهدای اتش نشان مانند شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشند و کمترین کاری که برایشان می‌توانیم انجام بدهیم قرار دادن پیکر پاکشان در قطعه شهدا است. باید همه مسوولین به این قشر بی ادعا کمک کنند چون کمک کردن به آتش نشانها یعنی کمک کردن به مردم.

تجهیزات آتش نشانی کم است

نیکومنش نودهی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: ساختمان پلاسکو درس بزرگی برای همه شد که به فکر آتش نشانها باشیم. این قشر باید از امتیازات مناسبی برخوردار باشند. جذب آتش نشانی ها اولویت با فرزندان و بستگان نزدیکشان باشد.

وی در مورد تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت: تجهیزاتشان بسیار کم است و باید این قضیه به صورت جدی پیگیری شود. مورد بعدی که می‌خواهم در این جلسه مطرح کنم تشکیل ستاد بحران است. از سازمانهای مختلف هم در این ستاد دعوت شود تا از امکانات انها هم بهره مند شویم.

نیکومنش نودهی افرود: در شهر رشت بافت فرسوده روز به روز افزایش پیدا می‎کند و باید مطالعات درست صورت گیرد. به خصوص بازار رشت از همین الان باید به فکر باشیم.

ترک جلسه کمیسیون فرهنگی در اعتراض به تغییر قانع

از حواشی این جلسه ترک جلسه کمیسیون محمود باقری خطیبانی به عنوان اعتراض در عزل مدیر سازمان فرهنگی ورزشی و مشاور بانوان شهرداری رشت بود.

در این جلسه همچنین از شهدای کنگفوی شهر رشت تجلیل شد.

Share