۳ سال حبس برای یکی از یاران احمدی‌نژاد به خاطر کامنت فیسبوک

عبدالرضا داوری با بیان اینکه به سه سال حبس قطعی محکوم شده ، مدعی است که حکم جلب سیار و ورود به منزل برای او صادرشده و البته در مقابل این حکم مقاومتی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فعال رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی حکمی که برای او در روزهای اخیر صادر شده است، اظهار کرد:‌ در سال ۹۳ من صفحه‌ای در فیس بوک داشتم که بعد از مدتی فعالیت هک و مدیریتش از دست ما خارج شد که همان موقع هم در سایت شخصی‌ام اعلام کردم.

وی ادامه داد: بعد از حدود یک ماه احضاریه‌ای از شعبه ۴ بازرسی دادسرای فرهنگ و رسانه دریافت کردم و پرینتی به من نشان دادند که به خاطر سه فقره کامنت، دادستانی علیه من اعلام جرم کرده بود ،این کامنت‌ها مصداق توهین به مقام معظم رهبری، توهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبلیغ علیه نظام تشخیص داده شده بود.

داوری افزود: هر چقدر توضیح دادم که کنترل کامنت‌ها در اختیار من نیست و در فیس بوک افراد مختلف و ناشناس می‌توانند کامنت بگذارند و در عین حال اگر متن‌های منتشر شده‌ی من بررسی شود مشخص است که همیشه تلاش کردم طبق قانون متن‌هایم را منتشر کنم و این مطالب با روح مطالب من سازگار نیست ، قبول نکردند.

وی همچنین یاد آور شد:پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع داده شد که در مرحله اول قاضی صلواتی نقص تحقیقات را اعلام کرد و پرونده را به شعبه‌ی ۴ بازگرداند که در آنجا استعلام  از پلیس فتا، مرکز سایبری سپاه و مرکز انفورماتیک قوه قضاییه صورت گرفت.

داوری ادامه داد: جالب است که هنوز کامپیوتر شخصی من در اختیار پلیس فتاست. هر سه مرکز حرف من را تایید  و اعلام کردند که چون سرور فیس بوک در ایران نیست در فلان موضوع امکان اعلام نظر نداریم. با این حال شعبه ۱۵ بنده را به ۶ سال و نیم حبس محکوم کردند  که من اعتراض کردم و پرونده به شعبه‌ی ۳۶ تجدید نظر استان تهران رفت.

داوری در ادامه بیان کرد:‌ با توجه به مکانیزم‌های قضایی اصل حکم را تایید کردند ولی آنچه دو روز قبل  به وکیل من ابلاغ شد سه سال حبس قطعی است، آن طور که شنیدم حکم جلب سیار و ورود به منزل برای من صادر شده البته من مقاومتی ندارم هر چند حکم را عادلانه نمی‌دانم ولی تنها راه اعاده دادرسی است که ما پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حکم توهین به رهبری نمی‌تواند شش سال باشد گفت: من این مساله را خودم نمی‌دانم و باید از وکیلم سوال شود،‌چیزی که ابلاغ شده سه سال است و البته به خود من هنوز ابلاغ نشده و من برگه را ندیدم. که با چه کیفیتی حکم صادر شده است. ضمن این که من در کل دوره‌ی رسیدگی امکان مطالعه‌ی پرونده را نداشتم و حتی از داشتن وکیل محروم بودم و وکیل را نپذیرفتند.

Share