مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

۳۰۰۰ خانه روستایی در گیلان تبدیل به «خانه مسافر» می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بیش از ۳۰۰۰ خانه روستایی را در گیلان شناسایی کردیم و بانک اطلاعاتی آنها ثبت شد و در گام بعدی عملیات صدور پروانه بهره‌برداری برای ایجاد خانه مسافر در روستاها را عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رضا علیزاده صبح امروز در مراسم آغاز بهره برداری از اقامتگاه‌های طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی که در رشت برگزار شد اظهار داشت: به‌دنبال ارتقای سطح درآمد اقتصادی و تامین معیشت پایدار در گیلان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی گفت: با مشارکت اداره‌کل بهزیستی بیش از ۳ هزار خانه روستایی را شناسایی کردیم و بانک اطلاعاتی آنها ثبت شد و در گام بعدی عملیات صدور پروانه بهره‌برداری برای ایجاد خانه مسافر در روستاها را عملیاتی می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گیلان، گردشگری روستایی را مورد توجه این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: روستاها علاوه بر الگوهای معماری بومی و محلی، میراث معنوی دارند و می‌توانند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرند.

علیزاده احیای بافت فرسوده در روستاها را از دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری خواند و گفت: بافت‌های روستایی در حال تغییر است و برای افزایش جذب گردشگر به‌دنبال این هستیم بافت‌های روستایی را احیاء کنیم.

وی طرح طبیعت گردی, طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی و طرح روستای بدون بیکار را از جمله طرح‌های اجرا شده در روستاهای گیلان اعلام کرد و افزود: طرح روستای بدون بیکار “اسطلخ جان” از طریق ویدئو کنفراس با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گیلان از وجود هزار و ۷۲۴ واحد اقامتی گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: این واحدها ۲۴ هزار تخت دارند و از این تعداد هزار و ۲۳۳ واحد خانه مسافر هستند و به‌دنبال این هستیم با افزایش تعداد خانه مسافرها خدمات‌رسانی به گردشگران را به‌ویژه در روستاها افزایش دهیم.

Share