رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان قطب صنایع سلولزی در کشور/ توسعه زراعت چوب حائز اهمیت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان قطب صنایع سلولزی در کشور بوده و با قابلیت‌های این استان همخوانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  علی منتظری با اشاره به وضعیت صنعت در استان اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت گیلان موفقیت‌هایی کسب شده است.
وی به طرح‌های افتتاحی صنعتی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در گیلان اشاره کرد و افزود: دهه فجر تعداد ۱۹ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد و بعضی از این طرح‌ها نمونه کشوری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌های مذکور در خاورمیانه نمونه است، تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های تولیدی تاثیر بسیاری در صنعت استان دارد.
منتظری از افتتاح طرح‌های صنعتی بزرگ در گیلان خبر داد و بیان کرد: تلاش کردیم مشکلات واحدهای تولیدی را در کارگروه رفع موانع تولید استان برطرف کنیم.
وی به برطرف شدن ۴۰ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی گیلان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اعتقاد داریم صنعت و تولید روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: دورنما و افق خوبی می‌توانیم در حوزه صنعت مشاهده کنیم و بخشی از مشکلات صنعت برطرف شده است.

*گیلان قطب صنایع سلولزی کشور
منتظری، گیلان را قطب صنایع سلولزی در کشور خواند و یادآور شد: امر مذکور افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود و با قابلیت‌های گیلان همخوانی دارد.
وی با بیان اینکه می‌توانیم مواد اولیه صنایع سلولزی را در گیلان تامین کنیم، اظهار کرد: توسعه زراعت چوب حائز اهمیت بوده و فضای خوبی برای زراعت انواع چوب در استان فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، توسعه زراعت چوب را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: تا دو سال آینده زراعت چوب پر رونق‌ترین زراعت در استان انجام می‌شود.

Share