مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

گیلان دهه فجر استان سبز می‎شود/ قطع گاز ترکمنستان تاثیر چندانی بر گیلان ندارد

رشت – ظهیری با اشاره به پروژه های در حال اجرای این شرکت اظهار کرد: در دهه فجر امسال با اتمام گازرسانی به روستاهای جلگه‌ای ۷۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد که روستاهای پیرکوه دیلمان و حیران آستارا از شاخص‌ترین این روستاهاست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین نشست خبری جمشید ظهیری مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

قطع گاز ترکمنستان به ایران تبدیل به فرصت می‌شود

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، ظهیری مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت گاز ایران و بخصوص گیلان تقریبا توسعه گاز رسانی را انجام داده و به پایان رسانده است و به حایی رسیده ایم که می‌بایست خدمات خود را به صورت کیفی ارایه دهیم.

وی به نقش فرهنگ سازی در ارتقای کیفی خدمات تاکید کرد و با اشاره به نقش رسانه ها در این زمینه گفت:فرهنگ سازی نیاز به انتقال پیام توسط عاملان فرهنگی دارد و نشست های این چنینی راه مناسبی برای فرهنگ سازی است.

ظهیری با اشاره به قطع گاز وارداتی شمال ایران از سوی کشور ترکمنستان اظهار کرد: باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به دریافت روزانه ۵ الی ۶ میلیون مترمکعب گاز گیلان از ترکمنستان اظهار کرد: با توجه اینکه این مقدار دریافتی گاز از ترکمنستان معادل یک درصد تولید بوده نمی‌تواند اثر چندانی برای استان گیلان داشته باشد.

تغییر رویکرد استفاده از منابع مالی مهم‌ترین عامل اجرای بهینه پروژه‌های گازرسانی

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی کشور با گاز تامین می‌شود اظهار کرد: معتقدیم که هدر رفت گاز در ایران بسیار زیاد است اما اگر به درستی مصرف شود مشکلی پیش نخواهد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان گیلان توانست پروژه گازرسانی طراحی شده در سال ۹۴ به روستا‌ها را به خوبی اجرا کند افزود: تمام پروژه‌های وعده داده شده در سال ۹۵ را تا این لحظه به پایان رسانده است.

به گفته ظهیری تغییر رویکرد استفاده از منابع مالی مهم‌ترین عامل اجرای بهینه پروژه‌های گازرسانی بوده است بطوریکه این شرکت در عرض یک سال توانسته با لوله گذاری ۳۰۰ کیلومتری چندین برابر سال‌های گذشته فعالیت داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وصول مطالبات شرکت گاز اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت طلب شرکت گاز حدود ۳۰ میلیارد تومان است که بیشترین طلب آن مرتبط به کارخانه‌ی چوکا و کارخانه های سیمان است.

ظهیری با بیان اینکه بخش خانگی ۳۴ میلیارد تومان به شرکت بدهی دارد یادآور شد: بخش CNG مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به شرکت گاز گیلان بدهکار است.

نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ایم

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: انشعابات غیرمجاز زمانی بوجود می‌آید که مانعی در راه استفاده از گاز وجود داشته باشد. بنابراین براساس قانون منع کاربری در شهر‌ها موظفیم به منازلی که دارای پایان کار در شهر‌ها و یا دارای مجوز از دهیاری‌ها هستند مجوز بهره برداری از گاز صادر کنیم.

ظهیری تامین انرژی مورد نیاز بخش‌های خانگی و Cng را از جمله تعهدات وزارت نفت نامید و با بیان اینکه شرکت گاز در شرایط بحرانی با تغییر نوع سوخت همواره چرخ صنعت را سرپا نگه داشته است متذکر شد: استان گیلان سومین استان کشور در شاخص بهرمندی از گاز است.

وی با بیان اینکه فصل سرما امسال نسبت به سالهای گذشته در گیلان زودتر آغاز شده، افزود: در آذر ماه امسال ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز داشتیم که با لحاظ افزایش ۲۰ درصدی مصرف کننده آن در سال جاری باز هم ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ایم.

گیلان دهه فجر استان سبز می شود

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان به شاخص بهره مندی ۹۹ درصد خانوارهای شهری در گیلان از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: این آمار شاهکار شرکت گاز ایران در گیلان است و تمام شهرهای استان به جز ماسوله از نعمت گاز برخوردارند و همچنین به ۱۸۰ الی ۱۹۰۰ روستای گیلان بیش از ۹۲ درصد گازرسانی شده است.

ظهیری با اشاره به پروژه های در حال اجرای این شرکت اظهار کرد: در دهه فجر امسال با اتمام گازرسانی به روستاهای جلگه‌ای ۷۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد که روستاهای پیرکوه دیلمان و حیران آستارا از شاخص‌ترین این روستاهاست.

وی در پایان این نشست خبری اظهار کرد: میتوان گیلان را در دهه فجر امسال به عنوان استان سبز معرفی کرد.

Share