معاون سازمان بهزیستی خبر داد:

گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ خانواده بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی دارد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ خانواده بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی دارد گفت: گیلان هشتمین استان دارای خانواده بد سرپرست در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تخصصی‌ترین سازمان در عرصه حمایت‌های اجتماعی است اظهار داشت: خدمات متنوعی در سازمان بهزیستی کشور در ابعاد مختلف جامعه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اورژانس اجتماعی یک اقدام مهم و تاثیرگذار تخصصی در این سازمان است افزود: به‌منظور ایجاد خدمات تخصصی در اورژانس اجتماعی از تعداد زیادی مددجویان متخصص و دوره دیده در اورژانس‌ اجتماعی سراسر کشور استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، اورژانس اجتماعی را در دسترس عموم آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۲ شهر در سراسر کشور از اورژانس اجتماعی برخوردار و شماره تماس ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در تمامی طول شبانه روز پاسخگوی عموم مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه توانمندسازی خانواده‌های بد سرپرست و حمایت از کودکان بی‌سرپرست رویکرد سازمان در راستای انجام اقدامات و دیدگاه‌های تخصصی است تصریح کرد: اقدامات حمایتی اگر با دیدگاه تخصصی در جامعه انجام شود به‌طور حتم اثرگذاری مطلوبتری را به‌دنبال دارد.

مسعودی فرید خدمات حمایتی سازمان بهزیستی در معاونت امور اجتماعی را در چندین بخش عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این سازمان هم اکنون ۱۸۰ هزار خانواده زن سرپرست را در کشور تحت پوشش قرار داده است خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست در کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد مذکور ۱۰ هزار کودک در ۵۴۰ مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی در کل کشور نگهداری می‌شوند افزود: ۱۴ هزار کودک باقی مانده نزد اقوام و زیر نظر بهزیستی به زندگی ادامه می‌دهند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سالانه هزار و ۵۰۰ زن آسیب دیده در ۲۴ مرکز سراسر کشور برای نگهداری پذیرش می‌شوند تصریح کرد: ۱۰ هزار کودک کار در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ خانواده بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی دارد بیان کرد: استان های خوزستان، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان غربی به ترتیب از استان‌های خانواده بد سرپرست کشور محسوب می‌شوند.

مسعودی گیلان را هشتمین استان دارای خانواده بد سرپرست در کشور دانست و افزود: طبق آخرین آمارهای گرفته شده بالغ بر ۲ میلیون ۶۰۰ زنان سرپرست خانوار در کل کشور وجود دارد که ۷۰ درصد این زنان به واسطه فوت همسر سرپرست خانوار شدند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی از خدمات بیمه‌ای و درمانی برخوردار هستند بیان کرد: امسال بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کودکان خیابانی تخصیص داده شده که در سال آینده این اعتبار افزایش می‌یابد

Share