سبقت واردکنندگان از تولیدکنندگان داخلی :

گزارش رضایتمندی مشتریان؛ رتبه دوازدهم برای سایپا و رتبه پنجم برای ایران خودرو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنا به گزارشی که طی روزهای اخیر در زمینه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در نیمه اول سال جاری منتشر شده، سایپا به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور از آخر رتبه دوم را کسب کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اقتصادآنلاین، گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتی‌ها جایگاه مناسبی ندارند.

در این راستا در بین شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ نمایندگی دارند؛ ایران خودرو به عنوان بزرگترین رقیب سایپا برارتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. نکته جالب توجه این است که مدیران خودرو به عنوان خودروسازی که تولید خودروهای چینی را در کشور به عهده دارد رتبه دهم را به خود اختصاص داده و دو پله بالاتر از سایپا ایستاده است.

این در حالی است که دارا بودن سهم نزدیک به ۴۰ درصدی سایپا از بازار خودروهای کشور نشان از سطح نامناسب ارائه خدمات به قشر عظیمی از خودروسواران کشور دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که مدیر عامل سایپا به تازگی اقدام به تغییر مدیرعامل سایپا یدک کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد مدیران سایپا نیز از وضعیت ارائه خدمات پس از فروش در مجموعه شان رضایت نداشته و این تغییر با هدف بهبود ارائه خدمات به مشتریان صورت گرفته است.

رتبه دوازدهم سایپا در ارائه خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده که اقتصاد آنلاین طی ماه های اخیر گزارش ها و انتقادات بسیاری در زمینه ارائه خدمات پس از فروش این شرکت از مخاطبان خود دریافت کرده که در روزهای آینده بیشتر به آن خواهد پرداخت.

Share