معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

گروه های خوش فکر و سازمان یافته گردشگری را تبدیل به بازاریابی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: بهره مندی از توان بومی مناطق برای توسعه ، از رویکردهای دولت تدبیر و امید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: بهره مندی از توان بومی مناطق برای توسعه ، از رویکردهای دولت تدبیر و امید است.

محمد احمدی پور روز دوشنبه در مراسم اختتامیه شناسایی طرح گردشگری اجتماع محور و آغاز عملیات ارائه پروانه فعالیت بهره بردای اقامتگاه های روستایی در رشت افزود: دولت یازدهم به توسعه همه مناطق توجه دارد و برای تحقق این مهم نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم برای بهبود زندگی مردم اظهار کرد: دولت در عرصه های بین المللی و داخلی سعی کرد زندگی که در شأن مردم باشد، فراهم سازد.

معاون استاندار گیلان خاطر نشان کرد: همه فعالیت ها و تلاش های دولت نشان از این است که در یک برنامه جامع به همه بخش ها توجه دارد که شرایط زندگی مردم را بهتر از گذشته کند.

وی در ادامه سخنانش اجرای طرح گردشگری اجتماع محور را پنجره جدیدی به سمت اشتغال، سرمایه گذاری و رفاه مردم دانست و تصریح کرد: این طرح فقر را کاهش و موجب رونق اقتصادی می شود.

احمدی پور با بیان اهمیت طرح گردشگری اجتماع محور و این که از اجرای این طرح در استان گیلان حمایت می کنیم، اضافه کرد: با اجرای این طرح بخشی از مشکل مهاجرت روستایی مرتفع می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اجرای طرح گردشگری اجتماع محور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: دستگاه های مسئول در اجرای این طرح ، بایستی همکاری های لازم را داشته باشند تا به نتیجه لازم برسد.

احمدی پور با تاکید بر این که در همه مراحل اجرای این طرح بایستی کمتر از شاغلان استفاده شود، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح از جوانان تحصیلکرده و سازمان های مردم نهاد بهره گرفته شود.

وی با بیان این که گردشگری ما عموما از نوع انتظاری است، تصریح کرد: گروه های خوش فکر و سازمان یافته بایستی آن را تبدیل به بازاریابی کنند.

طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی (گردشگری اجتماع محور) با هدف کاهش فقر و پویایی اقتصادی از اردیبهشت ماه سال جاری در گیلان به اجرا درآمد که در فار اول، خانه های روستایی دارای شرایط جذب گردشگر شناسایی شد.
در فاز دوم اجرای این طرح قرار است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان این منازل ساماندهی و صاحب پروانه رسمی شوند و بر اساس آیین نامه های گردشگری به این امر بپردازند.

Share