دیارمیرزا گزارش می‌دهد

چالش در رضوانشهر؛ منصور بلال و هزار و یک کار نکرده+ تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عدم حضور کافی برخی دستگاه ها موجب شده تا مردم محلی دست به کار شوند و حال که تابلوهای اخطار راهنمایی و رانندگی در کار نیست با نوشتن پرده و نصب آنها بر روی درختان خطرات پیش رو را به عابران گوشزد کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبشار ویسادار در ۱۵ کیلومتری غرب شهر پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر قرار دارد. این آبشار ۱۵ متری یکی از زیباترین پدیده های طبیعی در کشور است.

بازدید افراد در فصلهای مختلف سال از این جاذبه گردشگری زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان رضوانشهر است. بسیاری از افراد تابستان و بهار به ویسادار سفر می کنند اما زمستان نیز جاذبه ای دیدنی برای علاقمندان به طبیعت گردی و به خصوص شیفتگان زندگی عشایری است. حاشیه این آبشار این روزها محل زندگی عشایر تالش است که برای زمستان گذرانی وارد جنگلها شده اند.

جاده باریک و پر خطر این منطقه که تابلوهای مناسبی برای تردد ندارد همیشه پر از حادثه بوده و افراد نا آشنا را به چالش می کشد. چندی قبل ریزش قسمتی از جاده و کوه موجب شد تا تردد در این مسیر که برف چند سانتی متری در حاشیه آن نشسته به کندی صورت بگیرد. عدم حضور کافی برخی دستگاه ها موجب شده تا مردم محلی دست به کار شوند و حال که تابلوهای اخطار راهنمایی و رانندگی در کار نیست با نوشتن پرده و نصب آنها بر روی درختان خطرات پیش رو را به عابران گوشزد کنند. عبارت نقش بسته بر روی پرده ها با عنوان منصور بلال، که نوع خطر را به زبان و الفبای فارسی متذکر می شود جای تقدیر دارد.

شهرت منصور غلامی معروف به «منصور بلال» دلیل دوست داشتن طبیعت و معاوضه بلال با زباله است. اما حالا که گویا خبری از اداره راه نیست او که پیش از این در نقش محیط زیست ظاهر شده بود این بار در نقش اداره راه و امور حمل و نقل جاده ای و براساس احساس وظیفه انسانی و با هزینه شخصی این پرده ها را تهیه و نصب کرده است تا به گفته رسول اکرم در مورد جان انسانها احترام بگذارد.

نبود روشنایی مسیر و پوشش تلفن همراه نیز مزید بر علت شده تا زندگی در زمستان پیش رو برای مردم منطقه و بازدیدکنندگان یک روزه از این جاذبه دلچسب نباشد. هر چند دل کندن از دنیای مجازی و پیوست به طبیعت صفایی دیگر دارد.

شاید خدمات رسانی نامطلوب در آبشار ویسادار از سوی سازمانهای دولتی منصور بلال را ترغیب به راه اندازی روشنایی، آنتن تلفن همراه، اورژانس، راهدارخانه جهت تعمیرات جاده، اداره پلیس و سایر خدمات عمومی نیز نماید.

گزارش و عکس: طاها عبداللهی

Share