استاندار در بازدید از شرکت تولیدی کانال پیش ساخته لوله و قطعات بتنی گیلان

پیمانکار دولتی یا بخش خصوصی حق آوردن اجناس خارج از استان را ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت های تولیدی استان در پروژه های عمرانی تأکید و تصریح کرد: در یک شرایط مساوی که شرکت های تولیدی داخل استان با کیفیتی مناسب اقدام به عرضه ی محصولات می کنند پیمانکار دولتی یا بخش خصوصی حق آوردن اجناس خارج از استان را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار در بازدید از شرکت تولیدی کانال پیش ساخته لوله و قطعات بتنی گیلان گفت: از محصولات تولیدی داخل استان باید در پروژه ها بهره مند شویم.

دکتر محمدعلی نجفی در جریان این بازدید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت های تولیدی استان در پروژه های عمرانی تأکید و تصریح کرد: در یک شرایط مساوی که شرکت های تولیدی داخل استان با کیفیتی مناسب اقدام به عرضه ی محصولات می کنند پیمانکار دولتی یا بخش خصوصی حق آوردن اجناس خارج از استان را ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در بدو ورودم به استان در سال ۹۲ با وضعیت نامطلوبی در آب گرفتگی معابر در شهر رشت مواجه بودیم افزود: از شورای اسلامی و شهرداری شهر رشت که در اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی از ظرفیت تولید لوله های بتنی داخل استان بهره مند شد جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری رشت از منابع داخلی خود نسبت به جمع آوری آب های سطحی اهتمام داشته در ادامه ی مسیر بخشی از لوله های بتنی این پروژه از سوی این شرکت توسط استانداری تأمین می شود.

وی همچنین به نیاز چند شهر دیگر استان در جمع آوری آبهای سطحی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل پروژه جمع آوری آب های سطحی چند شهر باقیمانده استان نیز حمایت لازم بعمل خواهد آمد.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: در سالی که محوریت با رفع مشکلات اقتصادی است و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق برای راه اندازی شرکت های نیمه فعال تاکنون تزریق شده باید از شرکت های تولیدی داخل استان که ظرفیت بالایی دارند حمایت همه جانبه کرد.

وی استیصال اکسید آهن از خاک که خط تولید آن در این شرکت موجود است را اقدامی بسیار مهم دانست و افزود: این اقدام علاوه بر ارزش افزوده بالا می تواند اشتغال بالایی برای استان در پی داشته باشد.

وی بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی در برداشت شن و ماسه از معادن تأکید و تصریح کرد: باید تلاش شود تا با ایجاد پوشش های گیاهی در نقاطی که خاک برداری می شود از تخریب جنگل نیز جلوگیری شود.

Share