پشت پرده قتل عام خانوادگی داماد جوان

پدر رقیه که فکر می‌کرد میهمانان دیگری آمده‌اند، با خوشرویی به طرف در رفت و آن را گشود اما همان موقع چشم در چشم شوهر رقیه شد. لحظه‌ای بعد هم صدای رگبار گلوله، سکوت ثانیه‌ای بین آنها را شکست و مرد میانسال بدون هیچ حرفی و با پیکری خون آلود نقش بر زمین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «همه اعضای خانواده ات را جلوی چشمانت کشتم تا بدانی به حرف هایی که زده بودم عمل کردم اما هرگز تو را نمی‌کشم. چون که می‌خواهم تا پایان عمرت زجر بکشی و روزی صدبار آرزوی مرگ کنی.» اینها آخرین جملاتی بود که داماد جنایتکار پس از قتل عام اعضای خانواده همسرش در روستای «جهان آباد» شهرستان فهرج، به او گفت و بعد هم گریخت.
«ایران» نوشت:  ساعت حدود ۵ عصر روز پنجشنبه دوم دی بود که مادر رقیه-همسرقاتل- تازه از بیمارستان مرخص شده و گوشه اتاق خوابیده بود. خانه شلوغ بود. برادر و خواهرهای رقیه، عمه و جمعی از همسایه‌ها هم به عیادت آمده بودند. همه گرم صحبت بودند و گاهی هم بحث شکایت رقیه از شوهرش برای طلاق مطرح می‌شد اما ناگهان صدای زنگ درخانه به گوش رسید. پدر رقیه که فکر می‌کرد میهمانان دیگری آمده‌اند، با خوشرویی به طرف در رفت و آن را گشود اما همان موقع چشم در چشم شوهر رقیه شد. لحظه‌ای بعد هم صدای رگبار گلوله، سکوت ثانیه‌ای بین آنها را شکست و مرد میانسال بدون هیچ حرفی و با پیکری خون آلود نقش بر زمین شد. اهالی خانه و بقیه حاضران با شنیدن صدای شلیک وحشت کرده بودند. هریک به گوشه‌ای پناه برده بودند اما لحظاتی بعد در اتاق باز شد و شهروز با کلاشینکفی که در دست داشت، در چارچوب ایستاد و با عربده‌های وحشتناک و رجزخوانی برای همسرش «رقیه» و خانواده‌اش بی‌درنگ آتش گشود. هیچ کس از رگبار گلوله‌ها در امان نبود. حتی «روژان» خواهرزاده ۷ ساله رقیه که از ترس زیر تخت مخفی شده بود. دخترک از ترس، بی‌صدا گریه می‌کرد که شهروز او را با خشونت بیرون کشید و اسلحه را به سمت چشم دخترک نشانه رفت وشلیک کرد. و….«رقیه» که با دیدن این صحنه وحشتناک میخکوب شده و زبانش بند آمده بود گوشه اتاق مات ومبهوت به جنازه‌ها خیره شده بود.همه چیزدرچند لحظه اتفاق افتاد. پدرش با پیکری خونین روی زمین حیاط افتاده بود. مادر، برادر، دو خواهر، عمه و دختر خواهرش و چند تن از همسایه‌ها نیزغرق در خون بودند. همان موقع شهروز اسلحه را به سمت همسرش نشانه رفت اما ماشه را نچکاند و با فریادی غضب آلود بر سر رقیه گفت: «همه خانواده ات را کشتم اما هرگز تو را نمی‌کشم. می‌خواهم تا پایان عمرت زجر بکشی و روزی صدبار آرزوی مرگ کنی.» زن جوان آنقدر شوک زده بود که هیچ کاری ازدستش برنمی آمد. با آن همه مصیبت دیگر رمقی برایش نمانده بود که فریاد بزند. فقط با چشمان اشکبار شاهد فرار شهروز بود.
خلیل همایی راد -مدیر کل امنیتی استانداری کرمان-دیروز به خبرنگار گروه حوادث «ایران» گفت: «به محض وقوع این جنایت فجیع اقدامات امنیتی و پیگیری‌های ویژه قضایی برای دستگیری قاتل آغاز شده است. شورای تأمین نیز با حضور مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی استان تشکیل شده است. همان‌طور که پیش از این نیز عنوان شد، این جنایت امنیتی نبوده و تنها ناشی از جهل و فقر فرهنگی رخ داده است.ضمن اینکه بررسی سوابق زندگی این قاتل ۲۷ ساله نشان می‌دهد او از سال‌های نوجوانی زندگی بسیار بدی داشته و بحران‌های روحی شدید باعث بروز اختلالات شخصیتی در این فرد شده است. بررسی‌ها نشان داده پدر عامل این جنایت، ۱۵ سال قبل درجریان درگیری باندهای خلافکار و بر سر تسویه حساب‌های باندهای تبهکار کشته شده است. سوابق عامل جنایت که «شهروز» نام دارد نیز نشان می‌دهد او یک ماه پیش از جنایت، به مدت سه ماه و یک روز به اتهام تهدید به قتل در زندان بوده است. او همچنین در زمینه قاچاق اتباع خارجی نیز فعالیت داشته که متأسفانه به دلیل نقصی که در قانون برای برخورد با این قاچاقچیان وجود دارد محکومیتی نداشته است.»همایی راد درباره انگیزه جنایت نیز گفت: «فکر می‌کنم یکی از عوامل اصلی وقوع این جنایت جهل و فقر فرهنگی بوده که ریشه‌اش زندگی نابسامان و ضعف دستگاه‌های مربوطه و مراکز حل بحران است. عامل این جنایت با وجود همه اختلال‌های شخصیتی و خانوادگی از مدتی قبل به عقد دختر خاله‌اش درآمده و سه ماهی نیز با او زیر یک سقف زندگی کرده است. در همین مدت کوتاه خیانت به همسر، خشونت اخلاقی و زندان سبب بروز مشکلات جدی بین این زوج شده و طبیعی است که این زندگی در مرحله طلاق و جدایی نیز با بحرانی همراه خواهد شد. آن‌طور که بررسی‌ها نشان داده قاتل پیش از این نیز خانواده همسرش را تهدید به مرگ کرده بود اما هیچ اقدامی از سوی این خانواده برای شکایت از این فرد وجود ندارد. این نکته هم نشانه دیگری از جهل فرهنگی است. متأسفانه این حادثه نه نخستین اتفاق و نه آخرین خواهد بود و تا زمانی که نهادهای مسئول کاری برای از بین بردن این مشکل فرهنگی نکنند این جنایت‌ها ادامه خواهد داشت.»وی افزود: «قاتل، خانواده و بستگان همسرش همه از طایفه «غلوری» و از مهاجرانی هستند که از خراسان جنوبی به کرمان آمده و در این روستا اقامت داشتند. شغل عمده جمعیت منطقه کشاورزی است و به طورکلی در صورت بروز مشکل، بدون شکایت رأساً عمل کرده و خودشان به صورت طایفه‌ای حکم داده و اجرا می‌کنند. بدون شک در این پرونده نیز به همین شکل عمل شده و نبود نظارت نهادی بر رفتار و زندگی عامل جنایت یا مشکلات خانواده‌ها فجایعی به این شکل را رقم زده است.»به گفته وی، این جنایت ۴ مجروح نیز داشته که همه آنها در بیمارستان تحت درمان هستند.
عکس منتشر شده از قاتل جعلی است
ابوذر داوریان، رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج نیز دیروز گفت: «در روزهای اخیر تصاویری از سوی برخی رسانه‌ها در فضای مجازی مبنی بر نسبت دادن عکس‌ها به قاتل فراری حادثه تلخ روستای جهان آباد فهرج منتشر شده که کاملاً غیر واقعی و کذب است. ضمن اینکه در حال حاضر تلاش‌های گسترده برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.»

Share