واکنش رجبی ویسرودی به اینکه «چه کسانی برای رشت چاله چوله درست می‌­کنند؟»

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رجبی ویسرودی با بیان اینکه چاله چوله‌های شهر ربطی به خلاف ساختمانی ندارد، تصریح کرد: اتفاقا پول جریمه ها و عوارض صدور پروانه ساخت باید صرف هزینه رفع چاله و چوله های شهر شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید رجبی ویسرودی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در رابطه با موارد مطرح شده در یادداشت «چه کسانی برای رشت چاله چوله درست می‌­کنند؟» اظهار کرد: ساختمانی که آقایان مطرح کرده اند در خیابان معلم واقع شده و قبل از حضور من در شورا بوده و زمین آن سال ۹۰ خریداری و پروانه نیز سال ۹۱ صادر شده است اما داستان آن طی این سالها ادامه داشته است.

رجبی ویسرودی با بیان اینکه در حوزه انبوه‌سازی نظیر پروژه مسکن مهر فعالیت دارد نه ساخت و ساز خرد یادآور شد: معمولا کسانی که کارخانه داشته باشند می‌توانند مجوز دانشگاه علمی کاربردی را بگیرند و معماری ساختمان مورد نظر من نیز به شکل دانشگاه طراحی و ساخته شده است. قرار بوده حتی ساختمان پشتی نیز خریداری شود اما فرافکنی برخی افراد موجب شد که این موضوع همچنان معلق باقی بماند.

این عشو شورا با بیان اینکه در این زمینه شیطنت‌هایی صورت گرفته است، متذکر شد: ۳۳ ساختمان به همین شکل و حتی یک یا دو طبقه بیشتر در خود معلم ساخته شده است و همان آقایان که برای آن ساختمان ها جریمه ای نصف جریمه ساختمان من صادر کرده اند و به طبقات مازاد آنها مجوز داده اند، درحالیکه برای ساختمان من حکم تخریب صادر شده است.

رجبی ویسرودی با بیان اینکه به قانون احترام می گزارد، اظهار کرد: اگر قرار بود از رانت استفاده کنم برای ساختمان خودم استفاده می کردم اما به هرآنچه که دوستان تصمیم گرفته اند به دیده منت می پذیرم.

وی با بیان اینکه بخشی از جریمه نقدی صادر شده را نقدی پرداخت کرده است اظهار کرد: حتی در روز کنفرانس خبری نیز فیش جریمه ها و تصویر ساختمان برای اصحاب رسانه نمایش داده شد.

عضو شورای شهر رشت متذکر شد: قانونگذار گفته است چنانچه خط تراز افق رعایت شده باشد به همسایه نیز باید مجوز ساخت داده شود وگرنه تضییع حقوق شهروندی خواهد بود. یعنی چناچه که به همسایه مجوز ساخت داده شده باشد به بنده نیز می بایست این مجوز داده شود. از لحاظ قانونی حق من ضایع شده است و اگر قرار است شهرداری مجوزی بدهد باید این مجوز برای همه باشد.

رجبی ویسرودی گفت: با کسی رودربایستی ندارم و شفاف می‌گویم که خودم ساختمانی ساخته ام و همانند برخی به اسم اقوام نگرفته ام. پرونده دانشگاه نیز مشخص است و معماری داخلی نیز گویای نوع کاربرد این ساختمان است اما از آنجایی که ساختمان هنوز به پایان نرسیده روند کسب مجوز معلق باقی مانده است.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه چاله چوله‌های شهر ربطی به خلاف ساختمانی ندارد، تصریح کرد: اتفاقا پول جریمه ها و عوارض صدور پروانه ساخت باید صرف هزینه رفع چاله و چوله های شهر شود.

Share