شهردار رشت در یک قدمی استیضاح

هشت عضو شورای شهر رشت از پاسخ های شهردار قانع نشدند

در جلسه امروز هشت عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و به این ترتیب در جلسه بعدی طرح استیضاح شهردار رشت مطرح می شود و اگر یک سوم از این ۸ نفر طرح را امضا کنند، استیضاح شهردار به جریان خواهد افتاد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ۹ دی برگ زرینی در تاریخ اسلام است که با رهبری روحانیت به سرانجام رسید.

مسعود کاظمی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س)گفت: پیشاپیش رحلت این بانوی بزرگوار را تسلیت گفته و امیدوارم رهروان راستین وی باشیم.

وی با اشاره به اولین دستور جلسه مبنی بر حضور شهردار رشت جهت پاسخگویی به سوالات اعضای شورای رشت، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع رهاورد خوبی برای شهروندان بهمراه داشته باشد.

ازحاشیه ها بپرهیزیم

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید انسجام و اتحاد داشته باشیم گفت: ازحاشیه ها بپرهیزیم و به کارهای شورا بیشتر بپردازیم زیرا سه سال از حضور ما در شورای شهر می گذرد و ثمره ی کارهای خود را در آخر سال مشاهده می کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه هرکاری که انجام می دهیم به نام ۱۵ عضو شورا ثبت می شود، گفت: در همه حوزه ها باید اثر گذار باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی بخصوص در سازمانهای فرهنگی شهرداری است باید به محتوای آن توجه شود، شرایط فعلی قابل قبول نیست و باید بیشتر دفت کنیم.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۴۹۲ ایثارگر در شهرداری رشت داریم که نعمت بزرگی است، گفت: بعد تهران طرح جامعه ایثارگران در رشت انجام شده است که این کار شهرداری رشت قابل تقدیر است.

سوال اول: عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان

شهردار رشت در پاسخ به این سوال با بیان اینکه تقسیمات را به صورت مورد به مورد از مرکز به مناطق می گویم گفت: کل بدهی ها از سال ۷۸ تا کنون طی تهاتری حقوق پرسنل و پیمانکاران پرداخت شده است و حقوق نیروهای حجمی تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود.

وی همچنین افزود: موارد مربوط به بیمه ها حل شده است و در شهرداری های مناطق مشکلی نیست.

سوال دوم: ترمیم آسفالت ها و کند و کاری های پی در پی

ثابت قدم در این زمینه با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در زمینه آسفالت انجام شده است، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ جمعا بیش از ۹ هزار متر مربع زیر سازی آسفالت روکش معابر و لکه گیری در شهر رشت انجام شده است که امیدواریم به استاندارهای مناسب دست پیدا کنیم.

سوال سوم: در خصوص جمع آوری عابر بانکها بانک شهر

شهردار رشت در پاسخ به این سوال گفت: به علت وجود منابع مالی مردم در این بانکها از سیستم قضایی پاسخی دریافت نکردیم و به محض دریافت پاسخ این مسئله را سامان دهی می کنیم.

حمایتم از شهردار اشتباه بود/مخالف شهردار رشت نیستم!

مجید رجبی ویسرودی عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه در زمان رای گیری از شهردار رشت حمایت کردم و حال اعلام می کنم که اشتباه کرده ام، گفت: هیچ دلیلی برای عدم پرداخت حقوق پرسنل قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه بارها بابت عدم پاسخگویی شهردار رشت پیرامون به تماسهای تلفنی تذکر داده ام، اظهار داشت: بارها بابت مشکلات شهری با شهردار تماس گرفتم اما وی پاسخگو نیست.

رجبی با بیان اینکه سقف حقوق برخی از پرسنل شهرداری رشت هشتصد هزار تومان است گفت: در شرایط اقتصادی فعلی هشتصد هزار تومان آنقدر ناچیز است که تأخیرات چندماهه در پرداخت آن زندگی کارگران شهرداری را با مشکلات متعددی مواجه می کند.

این عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: در شرایطی که حقوق کارگر پرداخت نمی شود چه ضرورتی برای احداث پیاده راه وجود دارد.

وی گفت: شرایط اقتصادی مردم بسیار نامناسب است و دولت روحانی نیز با آمدنش این موضوع را تشدید کرد.

رجبی با بیان اینکه مردم به ما رای دادند و ما منتخبین آنها هستیم، گفت: شهردار رشت را اعضای شورا انتخاب کرده اند و باید بر عملکردش نظارت داشته باشند.

عضو شواری شهر رشت گفت: باید حرمت پرسنل حفظ شود و نباید به خدماتی ها بی احترامی شود.

وی با بیان اینکه بنده مخالف شهردار رشت نیستم، گفت: شهردار باید به سیاست های شورا و قانون توجه کند.

اقداماتی جهت بهبود وضعیت شهری در رشت انجام شد

در ادامه فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: در دو سال گذشته اقداماتی جهت بهبود وضعیت شهری در رشت انجام شد.

فاطمه شیرزاد نظارت برعملکرد شهردار رشت را وظیفه ذاتی شورای شهر دانست و افزود: اعضای شورا با تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت مخالف هستند.

وی همچنین ادامه داد: بارها در قالب کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر این موضوع را تذکر داده ام و امیدواریم بعد از این شاهد تاخیر در پرداخت حقوق ها نباشیم.

شیرزاد گفت: شهرداری به گونه ای عمل کند که نیازی به تذکرات استاندار و افراد دیگر نباشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کل کشور مباحث اقتصادی رکود دارد، اظهار کرد: امیدواریم موضوع آسفالت رشت مورد توجه بیشتری قرار گیرد و ان شاءالله تا پایان سال بحث آسفالت و پرداخت حقوق ها برطرف شود.

همواره منتقد شهردار رشت بوده و هستم/خوشحالم که به شهردار رای ندادم

در ادامه محمدعلی رفیعی نوده عضو دیگر شورای رشت نیز گفت: پرسنل شهرداری رشت فقط از شهردار حساب می برند و بنده همواره منتقد شهردار رشت بوده و هستم و خوشحالم که به شهردار رای ندادم.

وی گفت: با درخواست هایی که شهروندان از مجموعه شورا دارند امیدواریم تحکم شهردار رشت برای ترک فعل و فقط زیر دستان نباشد.

آسفالت رشت با لگد پهن می شود!

وی با انتقاد به وضعیت آسفالت رشت گفت: آسفالت رشت فاقد کیفیت است و با لگد پهن می شود.

رفیعی نوده با بیان اینکه یا در شهر آسفالت ریخته نشود و یا اینکه به کیفیت آن توجه شود، اظهار داشت: پیمانکاران باید کارها را به نحو احسن انجام دهند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به بحث شهرنت های بانک شهر گفت: شورا این موضوع را تصویب نکردند تا بصورت عادلانه این موضوع به مناقصه و مزایده گذاشته شود و همه بانکها در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین ما گفته اند عرق کارگر خشک نشده دستمزدشان را باید داد، گفت: انتظار داریم در پایان هرماه حقوق پرسنل شهرداری رشت پرداخت شود.

پروژه های اجرایی شهر منبعث از تصمیمات شورا است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه های اجرایی رشت براساس مصوبات شورا در رشت انجام شده است، گفت: پروژه های اجرایی شهر منبعث از تصمیمات شورا بوده و شهرداری آن را اجرایی کرده است.

سید امیرحسین علوی با اشاره به اینکه طرح سوال از شهردار رشت در راستای شفاف سازی افکارعمومی است تصریح کرد: طرح این سوالات به منظور رفع مشکلات است و شهروندان هربار که ما را می بینند گلایه های زیادی در خصوص کیفیت آسفالت و غیره دارند.

وی گفت: شهروندان معترضند که وقتی در شورای شهر رشت هشت نفر مهندس حضور دارند چرا کیفیت آسفالت این چنین نامناسب است.

علوی با اشاره به اینکه تاخیر در پرداخت حقوق توجیه پذیر نیست گفت: هربار که شورا از شهردار بابت پاسخگویی به این موضوع در صحن دعوت کرد این مشکل تا مدتی برطرف شد و پس از آن مجددا شاهد تاخیر در پرداختها بودیم.

نباید تاوان سیاستهای شهرداری را پرسنل بدهند

وی گفت: نظام پرداخت حقوق و دستمزد در رشت باید متمرکز شود و نباید تاوان سیاستهای شهرداری را پرسنل بدهند.

علوی افزود: تصمیم اعضای شورا هرچه باشد به نفع مردم شهرخواهد بود و شهادت می دهم که هربار قرار شد در شورا تصمیمی گرفته شود منافع مردم در نظر گرفته شده است.

برای پرداخت حق بیمه معوقه پرسنل شهرداری قرار است ملکی تهاتر شود

در ادامه عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به توافقات شهردار و تأمین اجتماعی پیرامون حق بیمه پرسنل شهرداری رشت گفت: باید در این خصوص مباحثی را شفاف سازی کنم.

فرهاد شوقی اظهار کرد: برای پرداخت حق بیمه معوقه پرسنل شهرداری رشت قرار است ملکی ۲۴ میلیارد تومانی تهاتر شود که قبلا این ملک برای تیم سپیدرود طی لایحه ای در نظر گرفته شده بود.

فرهاد شوقی با اشاره به کیفیت نامناسب آسفالت رشت گفت: وقتی آسفالت شهر را با لگد پهن می کنند دیگر نمیتوانیم انتظار کیفیت از آسفالت رشت را داشته باشیم.

در خصوص پرداخت حقوق پرسنل گام هایی برداشته شده است

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با اشاره به دغدغه های شهروندان رشت گفت: درباره با مباحث مطروحه در رشت باید بگویم که اینها دغدغه همه اعضای شورای رشت است.

رضا رسولی با بیان اینکه در ارتباط با سه سوالی که مطرح شد شهردار رشت پاسخ هایی دادند، گفت: به عقیده ی بنده تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل هیچ توجیهی ندارد و این موضوع حتی موجب استیضاح شهردار قبلی رشت نیز شد.

رسولی ادامه داد: جدولی که شهردار رشت امروز ارائه کرد نشان دهنده بهبود در برخی از شاخص ها می باشد و بنده قصد توجیه چیزی را ندارم و قطعا در مسیر توسعه افت و خیزهایی اتفاق خواهدافتاد.

رسولی گفت: در خصوص پرداخت حقوق پرسنل گام هایی برداشته شده است و امید است به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات در این خصوص باشیم.

وی گفت: آسفالت رشت حرفهای زیادی برای گفتن دارد و متاسفانه  به غیر از ضیابری مابقی خیابانهای رشت زیر ساختهای لازم برای آسفالت را ندارد.

این عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: در سال گذشته گامهای خوبی در خصوص لکه گیری در زمینه آسفالت رشت برداشته شد و این غیر قابل انکار است.

وی در پایان گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت پرداخت شده است اما چیزی که در رشت شاهد آن هستیم قابل پذیرش برای شهروندان نیست.

گفتنی است در جلسه امروز هشت عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و به این ترتیب در جلسه بعدی طرح استیضاح شهردار رشت مطرح می شود و اگر یک سوم از این ۸ نفر طرح را امضا کنند، استیضاح شهردار به جریان خواهد افتاد.

Share