خاوری:

نمره تاب آوری شهری گیلان ۶۰ است/ هنوز با نقطه ایده آل در ساخت و ساز فاصله داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خاوری از نمره ۱۰۰به هماهنگی دستگاهها در امر ساخت و سازها و تاب آوری شهری در استان نمره ۶۰ داد و گفت: اگرچه نسبت به گذشته ساخت و ساز در گیلان روند مطلوبتری به خود گرفته است اما هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی خاوری در حاشیه برگزاری گارگاه آموزشی تاب‌آوری شهری که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی مصادف با سالروز زلزله بم در حال برگزاری است،گفت: سالروز وقوع زلزله بم است و این کارگاه آموزشی به این دلیل برگزار می شود تا تاب‌آوری را در بین مردم در مواقع وقوع حوادث طبیعی ارتقا دهیم.

وی افزود:امروز شاهد برگزاری مانور در یکی از سکونتگاههای رشت در انعکاس ارتقای تاب‌آوری ها خواهیم بود.

خاوری ادامه داد: باید برخورد صحیح مردم را در مواجه با بلایای طبیعی بالا ببریم تا خسارت‌ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: از اتفاقاتی که در زلزله گیلان و بم در کشور شاهد آن بودیم باید درس عبرت بگیریم تا خسارت های مالی جانی مردم کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهر سازی گیلان خاطرنشان‌کرد:باید دستگاههای دولتی و خصوصی و دست‌اندرکاران ساخت و سازها همت کنند تا ساختمان های ایمن تری بسازیم.

وی از نمره ۱۰۰به هماهنگی دستگاهها در امر ساخت و سازها و تاب آوری شهری در استان نمره ۶۰ داد و گفت: اگرچه نسبت به گذشته ساخت و ساز در گیلان روند مطلوبتری به خود گرفته است اما هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم.

خاوری تصریح کرد:بازنگری ها در نوع زندگی مردم و سازندگان باید اتفاق بیفتد تا در مواجه با بلایا کمترین مشکلات را داشته باشیم.

Share