دیارمیرزا گزارش می‌دهد

نطق پرشور عضو شورای شهر انزلی در روزی که جلسه انتخاب شهردار برگزار نشد

احمدی فرد خطاب به اعضای شورا گفت: چقدر به میثاق نامه ای که خودتان نوشتید و امضاء کردید وفادار بودید؟ شما قول دادید که پشتیبان ملوان باشید اما به بانوان ملوان که شایسته تجلیل بودند توهین شد و شما به جای حمایت سکوت کردید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر انزلی بدون حضور بدیعی فر رئیس شورا برگزار شد.

لغو جلسه انتخاب شهردار به دلیل سفر آقای رئیس!

علی سفیدروح در این جلسه که ریاست شورا را برعهده گرفته بود طی سخنانی یادآور شد: به دلیل سفر آقای بدیعی فر به زیارت کربلا جلسه انتخاب شهردار که قرار بود امروز برگزار شود به جلسات بعد موکول شده است.

نائب رئیس شورای شهر انزلی اظهار کرد: طبق قانون تا ٣ ماه آقای فکور به عنوان سرپرست شهرداری می توانند امورات را انجام دهند.

انتقاد از تعداد اندک جلسات برگزار شده و لغو جلسه انتخاب شهردار

شعبان جعفری در این جلسه با انتقاد شدید از تعداد اندک برگزاری جلسات شورا و تعویق جلسه انتخاب شهردار گفت: در جلسه گذشته تصمیم گرفته شده بود که در این جلسه شهردار انزلی انتخاب شود ولی شما می خواهید  به دلیل نبود رییس شورا جلسه دیگری بگذارید!

این عضو شورا با تاکید بر لزوم رعایت قانون متذکر شد: متاسفانه یک ماه به یک ماه جلسه شورا برگزار می شود و حالا انتخاب شهردار هم به تعویق افتاده است!

شهرام نواری نیز بر انجام کارها طبق دستورکار تاکید کرد و گفت: برخی اعضا نگران نباشند.

وی با قدردانی از پاکسازی ساحل پاسداران گفت: یکی از معضلات شهر انزلی آسفالت بوده که امیدواریم با مدیریت خوب شهرداری و ورود پیمانکاران قوی تا شب عید اکثر خیابان های شهر آسفالت مناسبی داشته باشند.

مردم انزلی هیچگاه نام آقای هاشمی را فراموش نمی‎کنند

امیر احمدی فرد نیز با تسلیت درگذشت یار وفادار امام و رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: سردار سازندگی و امیر کبیر زمان لقب شایسته ای بود که به آقای هاشمی داده شد و وجود منطقه آزاد انزلی از برکات سفر ایشان به شهر انزلی است لذا مردم انزلی هیچگاه نام آقای هاشمی را فراموش نخواهند کرد و شایسته است که یک خیابان و یا میدان بنام آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر ما نامگذاری شود.

این عضو شورا با یان اینکه جمع کثیری از دلسوزان و حامیان واقعی محیط زیست انزلی کمپین توسعه فرهنگ انزلی را تشکیل داده اند، افزود: اقدامات جالب توجه ای در پاکسازی شهر و ساحل دریا انجام شده و به نوبه خودم از همه این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم و معتقدم که توسعه فرهنگی لازمه توسعه پایدار شهری است.

احمدی فرد در ادامه گفت: در جلسات گذشته برخی از دوستان مطالبی فرمودند که باعث تاثر و تاسف شد. دوست عزیزی فرمودند که چرا از شهردار بابت قطع درختان خیابان سی متری که خودمان در شورا تصویب کردیم سوال پرسیده میشود ؟ و اینگونه مطالب را به هوای نفسانی و فضای انتخاباتی ربط دادند. از کسی که سه سال سخنگوی شورای شهر بود بیان اینگونه مطالب کذب جای تاسف دارد. اولا باید عرض کنم قطع درختان سی متری در شورای شهر مصوب نشد بلکه در کمیسیون فضای سبز شهرداری تصمیم گیری شد و در ثانی بنده دلایل قطع درختان را از نماینده شورا در کمیسیون فضای سبز سوال کردم نه از شهردار!

وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: چقدر به میثاق نامه ای که خودتان نوشتید و امضاء کردید وفادار بودید؟ شما قول دادید که پشتیبان ملوان باشید اما به بانوان ملوان که شایسته تجلیل بودند توهین شد و شما به جای حمایت سکوت کردید.

سه تن از پرسنل شهرداری خودکشی کردند اما شما سکوت کردید!

این عضو شورا با بیان اینکه یکی از ارکان های مهم مدیریت شهری پرداخت به موقع حقوق پرسنل است، افزود: امروز پرسنل شهرداری با دوماه تاخیر حقوق دریافت می‌کنند و بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی آنها بعضا تمدید نمی‌شود و با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند. در دو سال گذشته سه تن از پرسنل شهرداری خودکشی کردند اما شما سکوت کردید!

احمدی فرد گفت: ما چقدر عرصه را برای حضور استعدادهای انزلیچی فراهم کردیم که امروز مدعی هستیم که بومی ها توانایی پست های کلیدی و توانایی شهردار و فرماندار شدن را ندارند؟ ارزش و اعتبار هر شهری به شهروندان آن شهر بر می‎گردد و بندر انزلی در طول تاریخ حیاتش مردان بزرگی را پروش داده است.

وی افزود: شهر انزلی در زمینه های علمی و ورزشی مردان بزرگی دارد و اعتقاد دارم چنانچه شهرداری یک درصد از بودجه را به امر ورزش های همگانی اختصاص می داد جوانان این شهر توانایی فتح قله های المپیک های علمی و ورزشی را داشتند و دارند.

این عضو شورا تصریح کرد: حاصل حضور افراد غیر بومی در راس مدیریت شهری جذب و استخدام نیروهای غیر بومی بسیار زیادی در دو سال گذشته شده است و شهرداری بندرانزلی در جذب نیروهای غیر بومی در استان گیلان رکورددار است.

اجرای پل معلق کابلی در انزلی

سعید آفتابی نیز با قدردانی از زحمات سه ساله پورشعبان شهردار سابق انزلی گفت: مردم درباره عملکرد ایشان قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: من جوان ترین عضو شورا هستم و با افتخار اعلام می کنم که نماینده مردم قهرمان انزلی در شورای شهر هستم!

این عضو شورا گفت: خدا را شکر که همه دست به دست هم دادند تا انزلی را به توسعه پایدار برسانند.

وی ضربتی اجرا کردن پروژه را امری قابل تقدیر دانست و گفت: پل معلق کابلی انزلی توسط یکی از طراحان مطرح و بزرگ استان در حال طراحی است.

آفتابی گفت: این پل در منطقه شنبه بازار روگاه احداث و شنبه بازا قدیم و جدید را به هم متصل می‌کند.

در پرداخت حقوق ها تاخیر وجود ندارد

موسی فکور سرپرست شهرداری انزلی نیز در این جلسه اظهار کرد: پاسخ بحث بومی و غیر بومی بودن را را از مردم انزلی گرفته ام و مردم در این مدت به بنده لطف داشته اند.

وی با بیان اینکه در شرایط و زمان سختی این مسئولیت به وی واگذار شده است، افزود: سختی های روزهای آخر سال را همه می‌دانند. در پرداخت حقوق اگر شهرداری های کشور  را رصد کنید همه مشکلاتی دارند ولی در شهرداری انزلی ما تاخیر در پرداخت ها نداریم.

فکور با بیان اینکه شهرداری انزلی در این ماه کمترین ارزش افزوده را دریافت کرده است متذکر شد: همدلی و همراهی خوبی در شهرداری وجود دارد و برخی سخنان و حرف ها به دلیل زمان انتخابات شورا بوده و این کار ما را سخت کرده است.

سرپرست شهرداری انزلی گفت: به دنبال پست و مقام نیستم و از همه می خواهم در این دوران سخت می خواهم دست ما را بگیرند و رسانه ها نیز به ما کمک کنند.

Share