فرهاد شوقی:

نباید تنها سازمان فرهنگی ورزشی را مقصر قلمداد کرد/ همکاری این سازمان در حد چاپ بنر بود

شوقی گفت: متاسفانه در طی دو، سه سال اخیر رئیس کمیسیون فرهنگی کمتر در جریان کارهای فرهنگی است و میبینیم که خروجی آن تبدیل به ماجراهایی مانند روز رشت، دختری با شال قرمز و یا همین کارگاه آموزشی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاشیه های انتشار خبر برگزاری ورک شاپ آموزش حرکات مدرن توسط یک استاد رقص فرانسوی در رشت و موضع گیری های مختلف در خصوص این کارگاه ۵ روزه همچنان ادامه دارد.

فرهاد شوقی، عضو شورا و رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی شورا در گفتگویی با بیان اینکه این کار به هیچ عنوان کار درستی نبوده است و حتی اگر ارشاد نیز مجوز این کار را می داد بازهم در شرح وظایف شهرداری رشت به عنوان یک عمل فرهنگی نیست، گفت: متاسفانه برخی از پروژه های فرهنگی که در شهر رشت اجرا می شود همانند فیلم دختری با شال قرمز، یا همین کارگاه آموزشی با فشار برخی از اعضای شورا بر روی سازمان فرهنگی شهرداری رشت است تا از آن حمایت شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با توجه به آنکه منابع مالی چندانی نداشته و وضعیت مالی مشکلی را دارد معمولا در حد چاپ چند بنر حمایت می کنند.

شوقی اضافه کرد: بنده زمانی که متوجه برگزاری این کارگاه آموزشی شدم با تماسی از آقای قانع خواستم که جلوی این کار گرفته شود که البته مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی نیز گفتند در لحظه ای که متوجه اصل ماجرا شدند از انجام این کار جلوگیری به عمل آوردند و حمایتی که به اندازه ی چاپ چند بنر بود را متوقف کردند.

رییس اسبق کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: کارهای سازمان ها باید با رؤسای کمیسیون ها هماهنگ شود، رئیس کمیسیون فرهنگی باید تقریبا در جریان تمام اتفاقات سازمان فرهنگی و شهرداری باشد اما متاسفانه در طی دو، سه سال اخیر رئیس کمیسیون فرهنگی کمتر در جریان کارهای فرهنگی است و میبینیم که خروجی آن تبدیل به ماجراهایی مانند روز رشت، دختری با شال قرمز و یا همین کارگاه آموزشی می شود. به نظر بنده این کم کاری از سوی اعضای شورای شهر است و معتقدم هیچ فعالیت فرهنگی نباید در شهرداری انجام بگیرد مگر اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی از آن اطلاع داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکید یک، دو نفر از اعضای شورا برای حمایت از این کارگاه بوده که سازمان فرهنگی ورزشی به دلیل اینکه نمی توانست و یا نمی خواست حمایتی صورت دهد در حد همان چاپ بنر کاری انجام داد که البته همین مقدار حمایت نیز از نظر بنده اشتباه بوده است.

شوقی در پایان تاکید کرد: سازمان فرهنگی باید در خصوص محتوای برنامه ها نظارت زیادی داشته باشد، بنده به شخصه اگر بدانم کاری اشتباه است هرچقدر هم فشار بر روی بنده باشد آن را انجام نخواهم داد حال هرکس اگر فشار بیاورد و تماس بگیرد. به هرحال در مجموعه ی شهرداری رشت برخی سلسله مراتب ها رعایت نمی شود و این اشتباهات و مشکلات خروجی همین عدم رعایت سلسله مراتب هاست. البته باید این را در نظر گرفت که سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در حوزه ی فعالیت های مذهبی و مراسم هایی مانند ۸دی، ۹دی، حضور آقای سعید قاسمی و… بخش زیادی از فعالیت ها بر عهده سازمان فرهنگی ورزشی است.

Share