مقایسه تصویری تویوتا C-HR با مزدا CX-3، هوندا HR-V و نیسان جوک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پدال، تویوتا با تأخیر زیادی به جمع کراس‌اوورهای بسیار کوچک و به‌اصطلاح ساب‌کامپکت (Subcompact) پیوست، اما در عوض دست پر آمد. همان‌طور که می‌دانید این سگمنت محبوبیت روزافزونی داشته و می‌تواند سود زیادی عاید خودروسازان کند. در این نوشتار به مقایسه تصویری C-HR جوان و چندی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پدال، تویوتا با تأخیر زیادی به جمع کراس‌اوورهای بسیار کوچک و به‌اصطلاح ساب‌کامپکت (Subcompact) پیوست، اما در عوض دست پر آمد. همان‌طور که می‌دانید این سگمنت محبوبیت روزافزونی داشته و می‌تواند سود زیادی عاید خودروسازان کند. در این نوشتار به مقایسه تصویری C-HR جوان و چندی از رقبای اصلی‌اش یعنی نیسان جوک، مزدا CX-3 و هوندا HR-V می‌پردازیم و تصاویرشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

toyota-c-hr-nissan-juke-honda-hr-v-mazda-cx-3
بخش جلویی C-HR مشابه کرولا، کَمری، راو۴ و دیگر هم‌خانواده‌هایش بوده و به همین جهت تازگی خارق‌العاده‌ای ندارد. بین چراغ‌های بزرگ و زاویه‌دار جلوپنجره‌ای کوچک و باریک قرار گرفته و هردو از عقب تا نزدیک به انتهای گلگیر کشیده شده‌اند. مجموعه دماغه در کل قابل‌قبول و زیباست و از حس ‌و حال عجیب موجود در جوک با آن چراغ‌های دایر‌ه‌ای زیر سپر و DRL بالای سپر فاصله زیادی دارد.

نمای جانبی بسیار جذاب است. تویوتا به‌ طرز هوشمندانه‌ای از سبک کوپه استفاده کرده تا این قسمت را از تمامی مدل‌های موجود در کلاس خود متمایز سازد. شیب شیشه عقب در مقایسه با هرسه رقیب بیشتر بوده و دو اسپویلر در بالا و پایین آن وجود دارد. خطوط روی گلگیرها و زیر پنجره‌ها نیز کاملاً برجسته‌تر و گیراتر از بقیه هستند.

به عقب که می‌رسیم اول از همه چراغ‌ها با شمایل بوم‌رنگی خود جلب توجه می‌کنند. همانند قسمت جلو، قوس چراغ تا روی گلگیر ادامه یافته و نمای مدرن و چشمگیری به وجود آورده است. طراحی سپر عضلانی و رو به بالا بوده و با ظرافت هوشمندانه‌ای پف گلگیرها را تکمیل می‌کند. وقتی به سایر رقبا نگاه می‌کنیم، قسمت پشتی C-HR از همه شلوغ‌تر و اغراق‌آمیزتر می‌نماید، البته نه در حدی که به‌عنوان یک ویژگی منفی از آن یاد شود.

با ورود به کابین فضایی ساده‌تر از حد انتظار را خواهید دید. طرح کلی اتاق در مقایسه با ظاهر خودرو معمولی‌تر بوده و در درجه اول روی راحتی استفاده تأکید دارد. ادامه خط اصلی روی درب‌ها تا کنسول مرکزی و دور صفحه‌نمایش هارمونی زیبایی را پدید آورده است. به نظر می‌رسد کیفیت موارد بکار رفته نه‌تنها پایین‌تر از رقبا نیست بلکه در بعضی موارد بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرد. پنل تجهیزات و درب‌ها و کنسول مرکزی نیز تا جای ممکن خلاصه و مفید طراحی شده‌اند و از این نظر شباهت زیادی به هم‌گروهی‌های خود دارد.

تویوتا C-HR در بحث ظاهری و باطنی یک پله بالاتر از سایر کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت می‌ایستد، اما این تمام ماجرا نیست و باید دید در بررسی‌ها و آزمایش‌های فنی و رانندگی چه می‌کند. علاوه بر سه خودروی پیش‌گفته، جیپ رِنِگِید (Renegade)، فیات ۵۰۰X، شورولت تراکس و فورد اِکواِسپورت نیز در این سگمنت حضور دارند و این قطعاً کار را برای تازه‌کار ژاپنی سخت‌‌تر خواهد کرد.

Share