در یکی از روستاهای بندر انزلی

مدرسه‌ای که انبار علوفه شد و آتش گرفت!

رئیس آموزش و پرورش بندرانزلی نیز در این خصوص گفت: دبستان شهید قیصرآبادی از مدارس تخریبی شهرستان محسوب شده و افزون بر ۱۰سال است که بلا استفاده باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک مدرسه شش کلاسه در روستای خمیران شهرستان بندرانزلی که به عنوان انبار کاه و علوفه مورد استفاده قرار می گرفت، دچار حریق شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی بعد از ظهر سه شنبه درحاشیه اطفاء این حریق اظهار کرد: با گزارش مردمی درخصوص وقوع حریق در مدرسه ای در روستای خمیران ، ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
اسماعیل خجسته افزود: با وجود بعد مسافت و به دلیل حساسیت خبر اعلام شده مبنی بر آتش سوزی در یک مدرسه ، آتش نشانان ۲۴ دقیقه بعد از اطلاع رسانی در محل حادثه حاضر شدند.
وی اضافه کرد: با حضور در محل حادثه مشاهده شد که یک مدرسه شش کلاسه به عنوان انبارعلوفه و کاه مورد استفاده قرار می گرفت که دچار حریق شد.
خجسته یادآور شد: در مهار این آتش سوزی از پنج دستگاه خودروی اطفاء حریق و پشتیبان، به همراه یک دستگاه خودروی واکنش سریع و ۱۹ آتش نشان استفاده و حریق در مدت ۴۵ دقیقه مهار شد.
وی اظهار کرد: شواهد بیانگر آن است که در صورت تجهیز این مدرسه ، قابلیت استفاده به عنوان یک مکان آموزشی مطلوب را دارد اما دلیل واگذاری آن به دیگران برای استفاده به عنوان انبار علوفه باید از سوی مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس آموزش و پرورش بندرانزلی نیز در این خصوص گفت: دبستان شهید قیصرآبادی از مدارس تخریبی شهرستان محسوب شده و افزون بر ۱۰سال است که بلا استفاده باقی مانده است.
سید حسین دریابکی افزود: براساس مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان، مقرر شده بود که مدارس بلا استفاده برای انجام کارهای فرهنگی دراختیار شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد.
وی با اظهار بی اطلاعی از استفاده از مدرسه مذکور به عنوان انبار علوفه تاکید کرد: قطعا این موضوع از سوی آموزش و پرورش بررسی و پیگیری می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا دبستان دولتی شش کلاسه شهید رسول قیصر آبادی روستای خمیران در غرب شهرستان بندرانزلی واقع است و ساکنان روستای خمیران در اعتراض به مشکلات تحصیلی فرزندانشان، اظهار کردند که اعتراضات چندین ساله آنها در خصوص استفاده از این مدرسه به عنوان مکان آموزشی برای فرزندان این روستا، به جایی نرسیده و مجبورند فرزندان خود را برای تحصیل ، به روستاهای همجوار بفرستند.

Share