وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

لایحه زمان بندی سال تحصیلی را به مجلس ارائه کردیم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعطیلاتی که قرار بود برای آلودگی هوا مطرح شود از سال تحصیلی آینده اجرا می شود؟»، گفت: زمان بندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره سپیدار که امروز در سالن حجاب کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد درجمع خبرنگاران، درباره دلیل حضور خود در این برنامه اظهار داشت: ما باید اهمیت مسئله محیط زیست و توسعه پایدار را ارج بنهیم و این موضوع جزء برنامه های بنده است و همانطور که می دانید در برنامه هایی که به مجلس ارائه کردم سه موضوع تربیت، مهارتها و مسئله محیط زیست از مسائلی است که در سنین پایین به ویژه در مقطع ابتدایی جزء برنامه هایم است.

وی افزود: ما باید در برنامه های درسی و فرایندهای یادگیری دانش آموزان این مسائل را لحاظ کنیم و هم در فعالیتهای دانش آموزی در بیرون از کلاس و مدرسه این موضوع لحاظ شود. در واقع ما بایدفضای آموزشی را از کلاس درس به طبیعت ببریم تا دانش آموزان سازگاری بیشتری با برنامه های محیط زیستی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعطیلاتی که قرار بود برای آلودگی هوا مطرح شود از سال تحصیلی آینده اجرا می شود؟»، گفت: زمان بندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده ایم تا مجلس این اختیار را به دولت بدهد که مقداری در برگزاری سال تحصیلی انعطاف پذیری داشته باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین امسال نمی شود این موضوع را اجرا کرد زیرا قانون مبنی بر این است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع سال تحصیلی اول مهر است و ما باید طبق آن برنامه ریزی کنیم.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: اگر در مجلس چنین موضوعی تصویب شود آنوقت است که می توان مقداری انعطاف پذیری در بحث زمان بندی سال تحصیلی داشته باشیم.

 

Share