قتل سه عضو خانواده در سه دقیقه توسط یک پسرجوان

پسر کینه‌جو که در جنایتی هولناک پدر، مادر و پدربزرگش را کشته و هنگام جابه‌جایی اجساد قربانیان دستگیرشده بود صبح دیروز برای دومین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده محاکمه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردی که متهم است پدر، مادر و پدربزرگ خود را با ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسانده در دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش هم مدعی شد که مادر و پدربزرگش به دست پدرش به قتل رسیده‌اند و او با دیدن جسد آنها، ترسیده و پدرش را کشته است. این در حالی است که متهم ٢۵ ساله، پیش از این در بازجویی‌ها هر سه قتل را پذیرفته و علت آن را «مصرف روانگردان شیشه» اعلام کرده بود. او در نخستین جلسه رسیدگی در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران مدعی شده بود که پدر و مادرش با هم اختلافات ریشه‌داری داشتند و همین موضوع باعث درگیری آنها در شب حادثه شده است. قضات دادگاه نیز برای بررسی این ادعا، رسیدگی را تجدید کردند اما در تحقیقات، نشانه‌ای دال بر تایید این اختلاف به دست نیامد تا متهم بار دیگر در مظان ارتکاب هر سه قتل قرار بگیرد. صبح دیروز، دومین جلسه رسیدگی به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برگزار شد. براساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، متهم که دانشجوی مهندسی نفت بود، ٨ آذر ٩٣، با مراجعه به کلانتری شهران، خود را عامل قتل سه عضو خانواده‌اش معرفی کرد. ماموران به سرعت به خانه او اعزام شدند و اجساد مادر، پدر و پدربزرگش را که هر یک با ٩، ٣٠ و ۴ ضربه چاقو به قتل رسیده بودند، کشف کردند. دو لیوان هم در ظرفشویی پیدا شد که توسط متهم به ماده بیهوشی آلوده شده و اعضای خانواده، قبل از مرگ، با خوردن محتوای داخل آن، از حال رفته بودند. در ابتدای جلسه دادگاه، اولیای دم پرونده شامل خواهر، خاله و دایی متهم پشت جایگاه ایستادند که به غیر از خواهر متهم، سایرین خواستار قصاص شدند. سپس متهم بار دیگر دفاعیات قبلی خود را تکرار کرد و با معرفی پدرش به عنوان عامل قتل مادر و پدربزرگش، درباره حادثه گفت: «در بازجویی‌ها تحت فشار بودم برای همین مجبور شدم هر سه قتل را گردن بگیرم در حالی که من فقط پدرم را کشته‌ام و بقیه قتل‌ها را او انجام داده. روز حادثه تا نصف شب پیش دوستانم بودم. وقتی به خانه برگشتم به اتاقم رفتم و مشغول اس‌ام اس بازی شدم. نیمه‌های شب بود که صدای داد و فریاد مادر و پدرم را شنیدم. از اتاقم که بیرون آمدم، دیدم پدرم چاقویی برداشته و با آن ضربه‌ای به مادرم زده. از ترس، سریع خودم را به آشپزخانه رساندم و چاقویی برداشتم و با آن به پشت پدرم زدم. خیلی عصبانی بودم برای همین چندین ضربه دیگر هم به او زدم. بعد از آن شیشه مصرف کردم و طرف‌های ساعت ۵ صبح به دوستم اشکان زنگ زدم و خواستم به خانه مان بیاید که قبول نکرد. خودم سر کوچه‌شان رفتم و ماجرا را تعریف کردم. با اصرار او، خودم را به پلیس معرفی کردم. »انکار سه قتل از سوی متهم در حالی است که او پیش از این در بازجویی‌ها خود را عامل قتل‌ها معرفی کرده و گفته بود: «روز حادثه شیشه مصرف کردم. به خانه رفتم هر سه مقتول با آبمیوه مسموم بیهوش بودند. چاقو را برداشتم و اول مادرم، بعد پدربزرگم و بعد پدرم را کشتم. کل چاقو زدن به سه دقیقه نکشید. بعد از آن برای ظاهرسازی یک چاقوی دیگر از آشپزخانه برداشتم و با آن چند ضربه دیگر به مقتولان زدم.
جسد پدرم را در صندوق عقب ماشینم گذاشتم و سراغ اشکان رفتم تا کمکم کند اما قبول نکرد. »اشکان، دوست متهم نیز در جلسه اول رسیدگی گفته بود: «۵ صبح بود. خواب بودم. میلاد (متهم) زنگ زد گفت بیا خانه‌مان. وقتی مخالفت کردم خودش آمد سر کوچه. از دور دیدم که گریه می‌کرد. اول گفت موقعی که به خانه رفته، پدر و مادرش با هم درگیر شده‌اند و پدرش، مادرش را با چاقو کشته، ۵ دقیقه بعد اما حرفش را عوض کرد و گفت پدرش را کشته. پیشنهاد داد جسدها را به بیابان قزوین ببریم و بسوزانیم. گفت کمکم نکنی خودم را می‌کشم. ترسیدم اگر مخالفت کنم، مرا هم بکشد برای همین سوار ماشین شدم و با او به سمت خانه‌اش حرکت کردیم اما در راه، ناگهان مقابل کلانتری ایستادم و خودم را به ماموران رساندم. یک دقیقه نگذشته بود که میلاد هم آمد و خودش را معرفی کرد. » متهم اما برخلاف این اظهارات، در هر دو جلسه رسیدگی خود را از قتل مادر و پدربزرگش مبرا دانست و قضات برای صدور رای وارد شور شوند.

Share