امام جمعه رشت:

فقدان هاشمی جبران‌ناپذیر است / هاشمی اسلام‌شناس و قرآن‌پژوه بود

امام جمعه رشت رفیق خوب را تکیه‌گاه انسان دانست و گفت: فقدان هاشمی برای دوستانش جبران‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی یار دیرین مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مسایلی که برای انسان تکیه‌گاه محسوب می‌شود، رفیق خوب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رفیق خوب دارای پنج ویژگی است، افزود: نخستین حد و مرز رفاقت این است که باطن و ظاهر فرد یکی باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دوستی‌ها در دنیای امروز بر پایه استفاده از دیگران است، گفت: دوستان خوب را می‌توان با امتحان مشخص کرد.

قربانی گفت: دوست کسی است که برای انسان گرفتاری ایجاد شود، خوشحال نشود و باید با افرادی دوستی کرد که گرفتاری‌های دوست خود را گرفتاری خود بداند و اگر فردی به مقام و زندگی رسید اما به دوست خود اعتنا نداشته باشد این فرد دوست نیست و انسان‌های بزرگ برای دوستان خود آغوش باز می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه رفاقت‌ها باید در گرفتاری‌ها آشکار شود، یادآور شد: اگر فرد به دوست خود برای رفع گرفتاری متوسل شد و او توان برطرف کردن مشکل را داشت اما کاری انجام نداد، آن فرد دوست نیست.

خطیب جمعه رشت اضافه کرد: دوست خوب انسان را در گرفتاری‌ها رها نمی‌کند و دوست باید حق رفاقت را در برطرف کردن گرفتاری ادا کرده و در حفظ مال، ناموس و آبروی برادر خود تلاش کند.

وی به رفاقت هاشمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمود ۵۹ سال با هاشمی رفیق، همرزم و همدل هستم.

قربانی فقدان هاشمی را برای دوستانش فاجعه و جبران‌ناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: تا زمانی که زنده هستیم باید قدر همدیگر را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه دوستی با اهل تقوا جزو توصیه‌های امام علی(ع) بود، بیان کرد: رفاقت با خوبان و دوری از بدها توصیه شده است.

امام جمعه رشت درباره آشنایی هاشمی رفسنجانی با امام راحل، خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۲۷ به قم آمد و امام(ره) را به عنوان مراد و مرشد خود شناخت.

وی اظهار کرد: عوامل انحرافی از افرادی در قالب دوست فرزندان ما را معتاد و از دین و اخلاق دور می‌کنند و باید با انبیا، اولیا و صالحان، انقلابی‌ها و نماز جمعه‌ای‌ها رفیق باشیم، این افراد در آخرت مایه مباهات ما هستند.

قربانی رحلت آیت‌الله هاشمی را عامل وحدت انقلابیون دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری خود را صاحب عزا معرفی کردند و اطلاعیه بی‌نظیری صادر فرمودند و آقای هاشمی را به عنوان رجل سیاسی و دیندار معرفی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان نتوانستند از تشییع جنازه هاشمی سو‌ء‌استفاده کنند، متذکر شد: مقام معظم رهبری مدیریت بی‌نظیری داشتند و دشمنان از این درایت مات و مبهوت شدند.

خطیب جمعه رشت هاشمی را تنها سیاستمدار، فرمانده جنگ، رئیس مجلس شورا، خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ندانست و گفت: هاشمی اسلام‌شناس و قرآن‌پژوه بود.

وی در ادامه به شهادت نواب صفوی در ۲۷ دی ماه اشاره کرد و یادآور شد: از افتخارات بنده این است که در دوران طلبگی از یاران نواب صفوی بودم، نواب اسوه مقاومت در تحقق حکومت اسلامی بود.

قربانی درباره سخنرانی اوباما در پایان دوران ریاست جمهوری خود گفت: اوباما در سخنرانی پایان دوران هشت سال ریاست جمهوری خود ادعا کرد انرژی هسته‌ای ایران را مهار کرده اما بد عهدی آمریکایی‌ها را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه اوباما به دین خدا و طبیعت باور ندارد، خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد جمهوری اسلامی با ایستادگی مردم را آگاه می‌کنند تا زمانی که پرچم اسلام را به امام زمان(عج) تحویل دهند.

Share