با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش معرفی شد

با پایان خدمت دریادار رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال مراسم تکریم و معارفه فرماندهان منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار گیلان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با پایان خدمت دریادار رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال مراسم تکریم و معارفه فرماندهان منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار گیلان  برگزار و سکان هدایت این ناوگان طی مراسمی به ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری سپرده شد.( گزارش تصویری)

ناخدا یکم باقری، فردی کاردان هستند و عاشقانه کار می کنند

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در این مراسم ضمن راهبردی بودن نیروی دریایی اظهار کرد: همکاری خوبی بین نیروی های منطقه چهارم  بوده و تلاش های خوبی توسط امیر حداد تا کنون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی نه تنها در بخش نظامی بلکه در وضعیت اقتصادی نیز اثرگذاری بسیار خوبی داشته است، گفت: نیروی دریایی در زمینه انضباط زبان زد می باشد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در شورای تأمین به جز خوبی و انضباط و وظایف سازمانی از رضایی‌حداد  چیزی ندیدیم، با تبریک به فرمانده جدید، اظهار داشت: ایشان فردی کاردان هستند و عاشقانه کار می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تمام مسولین نظام وظیفه دارند که در پاسداشت ارزش ها بکوشیم، گفت: امیدواریم جناب حداد همیشه موفق باشند.

بازنشستگی و رفتن امیر حداد برای ما خوشایند نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه انزلی نیز در این مراسم گفت: امیر حداد از نیرو های  بسیار پر تلاش و ولایت مدار و مومن بوده و هستند.

وی با بیان اینکه افرادی مانند امیر حداد ، گوهر هایی برای نظام هستند که زیر پرچم ولایت شکل گرفتند.

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به اینکه بازنشستگی و رفتن امیر حداد برای ما خوشایند نیست، اظهار داشت: امیدوارم فعالیت های ارزنده امیر حداد مورد نظر پروردگار قرار گیرد و برادر باقری فرمانده جدید در این مسولیت موفق باشند.

عملکرد دریادار حداد در زمان خدمت

دریادار افشین رضایی حداد، الحاق و عملیاتی شدن ناوشکن دماوند، داک ۲هزارتنی گیلان، گردان موشکی ولایت ۳، گردان پهباد، شروع به کار ایستگاه های راداری دانشگاه حضرت امام و پاد حسن رود ، شروع بکار گردان جنگال، اجرای سه مرحله رزمایش در منطقه ۲۰ درصد، شروع به کار کارخانجات کشتی سازی هفتم آذر، افزایش ۱۰۰ درصدی مخازن سوخت و سردخانه ها و زاغه های مهمات، لایروبی کامل حوضچه های اصلی و جانبی ناو تیپ سطحی منطقه و ۳۰ درصدی پایگاه امیرالمومنین (ع)، اجرای ایمن و کامل پروژه دریافت و انتقال سامانه موشکی اس ۳۰۰، الحاق پایگاه دریایی امین اباد، تعمیر و بازسازی ۶ دستگاه ژنراتور خارج از رده اونان، تعمیرات اساسی ۶ فروند شناور قایم کلاس، تعمیرات زیر آبی و هر سه فروند ناو کلاس پیکان، داکینگ و تعمیرات نیمه اساسی ناو جا حمزه، تعمیرات زیر آبی ناوشکن جا دماوند، تعمیرات اساسی و زیر آبی داک ۱۵۰ تنی، تعمیرات اساسی ژنراتورهای ساحلی، ساخت شبیه ساز توپ ۷۶ م م ، اعزام دو ناوگروه صلح و دوستی به کشورهای همسایه، میزبانی از دوناوگروه خارجی کشور های همسایه و میزبانی از سه هیات خارجی، ارتقای جایگاه قرانی منطقه از رتبه ششم به رتبه دوم درمسابقات نداجا، اجرای سومین یادواره ۴هزار شهید ارتش در گیلان، همکاری دراجرای کنگره ۸هزار شهید استان، افراشت پرچم بارگاه امام رضا(ع) درمنطقه، عدم وقوع هیچگونه شکست حفاظتی درمنطقه، اجرای دو دوره بصیرت حفاظتی، ایجاد کامل زیرشاختهای مورد نیاز جهت ارتباط فیبر نوری درمنطقه و پایگاه های تابعه و تجهیز آنها، تکمیل ۶۵ درصدی پروزه ساخت بارج سوخت ۳۰۰ تنی، تکمیل ۸۰ درصدی پروژه ساخت دی کلینیک و ایجاد بخشهای ارتوپدی ، آزمایشگاه، چشم پزشکی، سونوگرافی، فیزیوتراپی درمنطقه و افزایش سطح خدمات درمانی از ۱۵۰۰ نفر به ۱۲ هزار نفر را عملکرد خود در دوران حضورش عنوان کرد.

نظریه بازگشت به دریا برای توسعه دریا محور کشور مطرح است

دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در این مراسم با بیان اینکه کشور ما کشور دریایی است و در شمال و جنوب مرزهای گسترده ای داریم اظهار کرد: باید از دریا جهت توسعه کشور استفاده نماییم و اگر قبل از انقلاب از این فرصت بهره نبردیم به دلیل حاکمیت کشورهای استعمارگر برحکام این کشور بوده اما امروزه با تدبیر مقام معظم رهبری نظریه بازگشت به دریا برای توسعه دریا محور کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه منابع و منافع هرکشوری که به دریا راه دارد مشخص است، اظهار داشت: گردشگری، تجارت، مزارع دریایی، پزشکی و انرژی های نو از جمله قابلیت های دریا است که باید تلاش کنیم از این منابع حفاظت و حراست و استفاده نماییم و اجازه ندهیم دیگران از آن مثل حکومت گذشته استفاده کنند.

سیاری همچنین افزود: تاکنون آن گونه که باید از این منابع استفاده نشده و حاکمیت بر دریاهای جمهوری اسلامی و حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی در دریاها به ویژه دریای خزر حایز اهمیت است؛ اینجاست که اهمیت ناوگان شمال مشخص می شود.

ناوگان شمال تاکنون با اقتدار ماموریتهای خود را به نحو احسن انجام داده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه از پایگاه دریایی امین آباد در شرق خزر تا آستارا ماموریت ناوگان شمال است که تاکنون با اقتدار ماموریتهای خود را به نحو احسن انجام داده است.

وی گفت: در چند سال گذشته در بحث افزایش توان، ناوگان شمال پیشرفت قابل توجه و جهشی داشتیم در یک زمانی حتی شناور مناسبی برا حفاظت از منطقه در اختیار نداشتیم اما امروز این توانمندی وجود دارد و ناوگان شمال سرافراز درانجام ماموریتهای خود است.

سیاری افزود: این پیشرفتها حاصل تلاش های خالصانه همه پرسنل منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه رضایی حداد سابقه درخشانی در جنوب و سپس در دانشگاه داشتند و درحدود سه سال و نیمی که درمنطقه چهارم بودند شاهد تلاشهای فراوان ایشان و همکارانشان بودیم.

وی رضایی حداد را دارای همه ویژگی یک مدیر و فرمانده مطابق با فرماندهی نظام مقدس دانست و اظهار داشت: خوشفکری، تدبیر، مدیریت، اقتدار، طرح و برنامه، نقشه راه از تاکیدات مقام معظم رهبری است که هر فرماندهی از جمله فرمانده جدید ناوگان شمال باید در دستور کا خود قرار دهد.

سیاری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ارتقاء توان رزمی، یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است، گفت: اقتداری که امروز داریم به برکت خون شهداست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه برای رسیدن به توان رزمی مناسب اولین مولفه نیروی انسانی کارآمد، توانمند، مخلص و مومن به عنوان بزرگترین سرمایه نظام است و در ادامه توجه به اقتصاد مقاومتی و سایر زمینه ها می باشد.

وی با بیان اینکه خدمت کردن شبانه روز ندارد و مسئولیت شما بسیار حساس است، گفت: امید است این راه با موفقیت طی شود.

سیاری در پایان گفت: امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که نیروی دریایی که در تراز نظام و در شأن جمهوری اسلامی بسازیم.

Share