مشاور امور بین الملل اتاق بازرگانی گیلان:

عملکرد دکتر ثابت قدم را مثبت ارزیابی می‎کنم/ رشت به چنین مدیران ریسک پذیری نیاز دارد

مشاور امور بین الملل اتاق بازرگانی گیلان گفت: در مقام مقایسه بنده عملکرد دکتر ثابت قدم را نسبت به شهرداران سابق مثبت ارزیابی میکنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور امور بین الملل اتاق بازرگانی گیلان گفت: در مقام مقایسه بنده عملکرد دکتر ثابت قدم را نسبت به شهرداران سابق مثبت ارزیابی میکنم.
سید جلیل جلالی‌فر، گفت: مدیریت شهری یکی از سخت ترین مدیریت هاست زیرا اینکه شهردار باید ابتدا به دنبال منابع و کسب درآمد برای شهرداری باشد و با اشراف به نیازهای عمرانی و خدماتی شهر و شهروندان به انجام ارائه خدمات و توسعه و عمرانی عمرانی شهری بپردازد.
او تاکید کرد: از آنجائی که سالها بود در شهر رشت اقدامات عمرانی به چشم نمی خورد در مدت و دوران مسئولیت آقای دکتر ثابت قدم اقدامات خوبی انجام شد از جمله بهسازی و توسعه فضای سبز و پارکها محله و توسعه معابر و آغاز زیربنایی دفع آبهای سطحی و امثالهم که قابل تقدیر هست.
مشاور امور بین الملل اتاق بازرگانی گیلان اشاره به ریسک پذیری ثابت قدم در عرصه مدیریت گفت: البته وقتی کار و تلاش در این نوع مسئولیتها باشد ممکن هست اشتباهی رخ دهد و یا برای انجام امور ناچار شود ریسکهای را بپذیرد و عبور از بعضی ضوابط را داشته باشد که این نوع اتفاقات طبیعی هست و اصولا در بسیاری از کلانشهرهای کشورمان نیز اینگونه عمل می شود به نظرم آقای ثابت قدم نیز مسیر ریسک پذیری را قبول کرده و باید کمکش کرد.
او ادامه داد: به طور کلی بین عملکرد ایشان و شهرداران گذشته تفاوت های زیادی مشاهده می گردد و این تفاوت مملوس هست.
جلالی‌فر درباره عملکرد شهردار رشت در حوزه بین الملل گفت: در حوزه روابط بین اللملی برجسته ترین کار ایشان تلاش جهت به ثبت رساندن شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا بود و نظر بسیاری خارجی ها به شهر رشت جلب شده و نگاه مثبت را ایجاد کرده است اما باز جای کار بیشتری وجود دارد و باید از تجارب افراد باتجربه که دارای روابط در این خصوص هستند نیز استفاده کنند.
او تاکید کرد: بنده با توجه به تجارب مدیریت شهری معتقدم استیضاح و تغییر مدیریت در این شرایط ویژه به نفع مردم و شهر رشت نیست. در هر صورت باید در این شهر فعالیت های خدماتی و عمرانی بشود و شهر مدیری را میخواهد که شجاعت و قدرت تصمیم گیری و اجرایی داشته باشد و اهل ریسک باشد که این خصوصیات در ایشان وجود دارد و فعالیت های خوب عمرانی – خدماتی را در زمانی که مهمترین منبع درآمدی شهر که ساخت و ساز هست راکد و متوقف هست انجام دادند.
سید جلیل جلالی‌فر در پایان گفت: یک سوال باقی است که چرا با وجود درآمدهای سالهای گذشته شهرداران قبلی کاری برای شهر رشت نکردند؟ آن منابع و درآمدها کجا هزینه می شد؟ در نتیجه در مقام مقایسه بنده عملکرد ایشان مثبت ارزیابی میکنم.

Share