عضو شورای شهر رشت:

مخالف استیضاح شهردار هستم | عزل شهردار رشت در روند فعالیت‌ها تاثیر نامطلوب می‌گذارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: عزل شهردار رشت و جایگزین کردن سرپرست موجب تاثیرات نامطلوب در روند فعالیت شهرداری و ارائه خدمات حداقلی به مردم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین واثق‌کارگرنیا با اشاره به موضوع طرح استیضاح شهردار این شهر اظهار کرد: ثابت‌قدم در طول این مدت  به عنوان شهردار رشت یکسری عملکرد مثبت داشته که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و ضمن اینکه اشکالاتی نیز در عملکردش وجود دارد.

وی با بیان اینکه این اشکالات از طریق شورا به دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط در داخل و خارج از استان منعکس و در مراحل مختلف نیز به صورت تذکر به وی گوشزد شده است، افزود: طرح سؤال و استیضاح چند مرحله مطرح و هر بار نیز به دلایلی با قانع شدن تعدادی از همکاران شورایی مختومه شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: سومین نوبت حضور شهردار در صحن شورا برای پاسخگویی در جلسه استیضاح بوده و تاکنون هیچ موضوع جدید و خارج از سؤالات گذشته مطرح نشده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۹۵ بیان کرد: در دو ماه باقی‌مانده به پایان سال جاری طرح دوباره سؤال و استیضاح شهردار به دلایلی که در استیضاح سه ماه گذشته و چند ماه قبل از آن نیز وجود داشته از نظر بنده و تعدادی از همکاران جای تأمل و بررسی بیشتری دارد.

واثق‌کارگرنیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمتر از ۴۰ روز اداری به پایان سال جاری باقی‌مانده و تعدادی از پروژه‌های مهم نیمه‌کاره است، تأمین حقوق و پاداش کارکنان و پرداخت مطالبات پیمانکاران در این روزها بسیار مهم است.

وی عزل شهردار و جایگزین کردن سرپرست را موجب تاثیرات نامطلوب و منفی زیادی در روند فعالیت شهرداری و ارائه خدمات حداقلی به مردم دانست و یادآور شد: این اقدام موجب بروز مشکلات بیشتری به مجموعه شهرداری و در نهایت شهر و شهروندان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم با عزل شهردار در خوشبینانه‌ترین وضعیت حداقل تا پس از اردیبهشت سال ۹۶ قادر به معرفی شهردار نخواهیم بود و در این شرایط حداقل تا پنج ماه آینده شهرداری باید با سرپرست اداره شود و پس از آن نیز بار مشکلات بسیار افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: با این شرایط تصمیم‌گیری برای عزل شهردار بسیار مشکل بوده و باید با درنظر گرفتن تمام جوانب تصمیمی که نتیجه آن رضایت حضرت حق و مردم شریف رشت را به دنبال داشته باشد اتخاذ شود.

Share