معاون فرماندار تالش خبر داد:

ظرفیتهای شیلاتی تالش افزایش پیدا می‌کند

موسوی گفت: متقاضیان ۱۵ طرح شیلات در تالش تقاضا نموده بودند که ۷ مورد آن با ظرفیت تولید ۴۲ هزار کیلوگرم ماهی در سال و ایجاد اشتغال برای ۱۳ نفر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تالش مورد تصویب قرار گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی تالش با بیان امضای تفاهم نامه بین سازمان شیلات کشور و صندوق کارآفرینی امید جهت حمایت از فعالیت های آبزی پروری گفت: این تفاهم نامه فرصت احیا و توسعه طرح های شیلات و آبزی پروری را در تالش تهسیل نموده است و تالش از حیث تولید این محصولات در رتبه های نخست استان گیلان قرار دارد.

وی افزود: در تفاهم نامه امضا شده به طرح های شیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، تسهیلات بانکی با سود ۲۰ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می شود.
موسوی همچنین اضافه کرد: دولت متعهد شده تا برای حمایت از مجری طرح پرداخت ۱۶ درصد از سود را متقبل شود. متقاضیان ۱۵ طرح شیلات در تالش تقاضا نموده بودند که ۷ مورد آن با ظرفیت تولید ۴۲ هزار کیلوگرم ماهی در سال و ایجاد اشتغال برای ۱۳ نفر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تالش مورد تصویب قرار گرفت.
معاون عمرانی فرماندار تالش همنین از ۴۶ واحد مزرعه پرورش ماهیان سردابی در این شهرستان خبر داد که بیش از ۱ هزار و ۱۳۶ تن گوشت تولید می کنند.
این مقام دولتی تصریح کرد: یکی از این واحدها واحد پرورش و تکثیر ماهیان سردابی با ظرفیت تولید ۱ میلیون قطعه در هر دوره تولید و به بازار عرضه می کند.
وی از ۷ واحد پرورش ماهیان گرمابی با ظرفیت ۱۳۷ تن نیز نام برد.

معاون فرماندار تالش ظرفیت ۳ واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری را تولید ۱۱۰ تن گوشت و ۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار و ۱ واحد تکثیر ماهیان خاویاری با تولید ۱۰۰ هزار قطعه در سال اعلام کرد.

Share