دیارمیرزا گزارش می‌دهد:

صندلی مدیریت کتابخانه‌های عمومی گیلان به چه کسی می رسد؟

رشت – از بین همه‌ی گزینه های مطرح شده برای به دست گرفتن کرسی مدیرکلی کتابخانه های عمومی گیلان پنج نفر بیشترین شانس را دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کتابخانه های عمومی استان گیلان از مهرماه سال جاری با سرپرست اداره می‌شود و در این مدت رایزنی زیادی برای تعیین مدیرکل این نهاد در گیلان صورت گرفته است. از بین همه‌ی گزینه های مطرح شده برای به دست گرفتن کرسی مدیرکلی کتابخانه های عمومی گیلان پنج نفر بیشترین شانس را دارند.

**کتابداران در انتظار مدیرکل

رضا صادقی معلم و عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان و انجمن اسلامی فرهنگیان گیلان در کنار حجت الاسلام محمدرضا یوسفی رئیس اسبق شورای هماهنگی اصلاحات گیلان که سابقه دبیری مجمع روحانیون مبارز گیلان را در کارنامه دارد از گزینه های مدیرکلی کتابخانه های عمومی گیلان است.

از سوی دیگر از دکتر سید حجت مهدوی سعیدی فرماندار اسبق سیاهکل، مدیر کل اسبق ارشاد گیلان و ریاست دانشگاه آزاد لاهیجان نیز برای تصدی گری این سمت نام برده می شود.

زهرا بدن آرا سرپرست فعلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و حمید امیدی عضو اولین دوره شورای شهر رشت دیگر گزینه های موجود هستند.

گفتنی است پیش از این امیر محمد پور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور به صورت یک نهاد غیردولتی و مستقل با هیات امنا اداره می شود و دبیرکل و اعضای هیئت امناء به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حکم رئیس جمهور برای مدت چهارسال انتخاب میشوند و دبیرکل نهاد نیز احکام انتصاب مدیران کل کتابخانه های عمومی در استان ها را صادر می‌کند.

 

Share