انتقادات صریح منصور یوسفی از نماینده تالش

شکری خدا را در نظر بگیرد/ به نوبخت گفتم که سخنان شکری نظر مردم تالش نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شکری با انتقاد از اظهارات شکری گفت: باید به این نکته توجه کنیم که این حرف‌ها در روز تولد پیامبرمهربانی گفته شده است. آنهم در هفته وحدت و در جمع شیعه و اهل تسنن که در مسجد گرد آمده بودند ولی این صحبت‌ها در روز جشن کام مردم را تلخ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه، محمود شکری نماینده شهرستان‌های تالش،رضوانشهر و ماسال در چند ماه اخیر بار‌ها زبان به انتقاد از دولت گشوده است و در این مسیر محمدباقر نوبخت سخنگوی گیلانی هیات دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه را نیز بی‌نصیب نگذاشته است‌.‌‌ همان کسی که گیلانی‌ها برای بهبود وضعیت استان و افزایش اعتبارات چشم به عنایت این هم استانی بلند پایه خود دارند.

شکری دلیل اصلی انتقادهای خودش را دخالت‌های زیاد نوبخت در عزل و نصب‌های استان گیلان می‌داند و معتقد است که او به جای استاندار تصمیم می‌گیرد. انتقادی که البته بار‌ها از سوی نوبخت رد شده است(اینجا)

شکری البته محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان را نیز بی‌نصیب نگذاشته است و در صحن علنی مجلس او را به استخدام بستگان در ادارات کل گیلان متهم کرده است. اظهاراتی که البته با واکنش خود محمدی روبرو شد و آن را کذب دانست و به او توصیه کرد تا توجه بیشتری به حوزه انتخابیه خودش داشته باشد. (در اینجا بخوانید) آخرین انتقادهای شکری نیز در جشن هفته وحدت در یکی از مساجد اهل سنت شهرستان تالش مطرح شد.

منصور یوسفی که همگام او را به عنوان یک چهره دانشگاهی اصلاح طلب در تالش می‌شناسند از جمله کسانی بود که به آخرین اظهارات او واکنش نشان داده است. یوسفی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالیون وارد شده بود اما علی رغم کسب بیش از ۴۰ هزار رای نتوانست به مجلس راه پیدا کند. او این اظهار نظرات را به نفع مردم سه شهرستان نمی‌داند و اولین متضرر این بحث‌های جناحی را مردم تالش بزرگ می‌داند.

یوسفی نماینده فعلی سه شهرستان را نماینده جبهه پایداری می‌داند و می‌گوید:او علیه دولت و شخص رئیس جمهور و مسئولینی که برای ما سرمایه ملی محسوب می‌شوند موضع گرفت. در روز رای اعتماد به وزرای کابینه هم همه دیدند که به شکل بدی ظاهر شد.

البته او درجواب این سوال که چگونه شکری در دوره نهم مورد حمایت خودش بوده است می‌گوید: شکری هنوز اعلام موضع نکرده بود و فضا طوری پیش رفت که نمی‌خواستیم نماینده سابق دوباره بر سر کار آید. در واقع فعالان سیاسی منطقه به این نتیجه رسیدند که بهمن محمدیاری نباشد. دلیل این کار هم سو استفاده‌هایی بود که از جایگاه نمایندگی صورت می‌گرفت و پیگیری حقوق حقه مردم سه شهرستان در پایین‌ترین میزان خود بود.

غوغا سالاری به جای طرح و برنامه

یوسفی با بیان اینکه اهمال و سهل انگاری خود را نباید به پای واژه‌هایی همچون مافیا بنویسیم گفت: به جای هوچی‌گری و غوغاسالاری ببینید مشکل کارخانه چوکا، شرکت شفارود و صنایع چوب چیست؟ سد شفارود چرا بعد از ربع قرن به نتیجه‌ای نرسیده است؟ آرزوی دیرینه مردم حل مشکلات تیم چوکا و مشخص شدن وضعیت قلعه عقاب‌ها است در حالی که این تیم در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.

او این سوال را مطرح می‌کند که با توجه به مشکل بیکاری جوانان شما کدام طرح و برنامه را در منطقه داشته‌اید؟ با توجه به طبیعت بکر و کشاورزی و دامداری و زمینه وجود صنعت چه کاری برای این منطقه انجام شده است.

یوسفی با بیان اینکه به مردم رای دهنده به ایشان احترام می‌گذارم می‌گوید:وقتی که ایشان به عنوان نماینده انتخاب شد نماینده همه مردم شهرستان است و اولین دغدغه هم باید توسعه منطقه مورد نظر باشد.

این فعال سیاسی با انتقاد از اظهارات شکری گفت: باید به این نکته توجه کنیم که این حرف‌ها در روز تولد پیامبرمهربانی گفته شده است. آنهم در هفته وحدت و در جمع شیعه و اهل تسنن که در مسجد گرد آمده بودند ولی این صحبت‌ها در روز جشن کام مردم را تلخ کرد.

یوسفی با بیان اینکه همه از ما می‌پرسند که چرا نماینده تالش چنین موضعی گرفته است به صحبت‌های خود با محمدباقر نوبخت اشاره می‌کند و می‌گوید: در دیدار با دکتر نوبخت و محمدی به آن‌ها گفتم که این نظر مردم تالش نیست و مردم تالش شما را به عنوان سرمایه استانی خودشان می‌شناسند و حرف‌های بیان شده نظر شخصی خود آن شخص است.

جناب نوبخت نیز به ما گفتند که در برابر مطالبات به حق مردم سه شهرستان سر تعظیم فرود می‌آورم و حساب مردم را به حساب گفته‌های ایشان نخواهیم نوشت و با پیگیری و افزایش اعتبارات در تسریع پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنیم تا مشکلات این سه شهرستان نیز حل شود.

او همچنین به صحبت‌های شکری در مورد رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان اشاره می‌کند و می‌گوید: خواهر‌زاده و برادرزاده‌های ایشان در حال تحصیل در مهد کودک و ابتدایی هستند و برادر و داماد ایشان هم فرسنگ‌ها دور‌تر در خارج از کشور در حال تحصیل هستند که همه این اتهامات قابل پیگیری است؛حتی به نظرم رئیس آموزش و پرورش تالش می‌تواند به دلیل گفته‌های ایشان شکایت کند.

حرکت در مسیر غلط به جای نشان دادن محرومیت

این فعال سیاسی ریشه این صحبت‌ها را در استفاده از مشاورینی می‌داند که مسیر درستی را به شکری نشان ندادند او معتقد است که مشاورین کمک نکردند تا او مشکلات زن و مردم محروم تالشی را ببیند.

او می‌گوید: در واقع خط کشی‌های سیاسی باعث شد تا به سمت واقعیت‌ها حرکت نکنند و مسیر غلطی را انتخاب کنند.

یوسفی معتقد است که در دولت تدبیر و امید کسی نمی‌تواند با جنجال و هیاهو حق خودش را بگیرد. او در این باره می‌گوید: نه با جنجال بلکه باید با منطق، عقل، کار کار‌شناسی شده و طرح و برنامه مشخص پیش رفت. سوال من این است که شما چه طرح و برنامه‌ای را ارائه دادید که با آن مخالفت شد؟

او با بیان اشاره به محرومیت بالای سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال می‌گوید: حقوق مردم سه شهرستان را زیر سوال نبریم. محرومیت منطقه به قدری بالا است که مردم ابتدایی‌ترین مشکلات خودشان را با نماینده مجلس در میان می‌گذارند در حالی که جز وظایف نمایندگان نیست.

یوسفی ادامه می‌دهد: اما همه می‌دانیم که بالا‌ترین و بهترین تریبونی که می‌تواند گوش شنوا برای مطالب مردم باشد مجلس است چرا که نمایندگان در کنار دو وظیفه قانونگذاری و نظارت در افزایش اعتبارات حوزه خودشان بسیار تاثیرگذار باشند.

او البته خواسته‌ای هم از مدیران شهرستان‌ها دارد: مدیرانی که منتسب به نماینده شهرستان هستند هم به نوعی در این ماجرا گیر کرده‌اند. اما چرا مدیران شهرستان که منتصب دولت هستند جواب ایشان را نمی‌دهند.

یوسفی ادامه می‌دهد: البته ما فراموش نکردیم که فرمانداری که از دولت ابلاغ گرفته است برادرش به راحتی برای شکری فعالیت می کرد جای تعجبی هم ندارد چرا که فرماندار تالش کسی بود که اولین ستاد احمدی‌نژاد را در تالش برپا کرد.

او در پایان باردیگر شکری را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: بنده به عنوان منتخب دوم مردم تالش، ماسال، رضوانشهر به جناب شکری عرض می‌کنم که خدا را در نظر بگیریم و فارغ از هر گونه قید و بند سیاسی در مسیر وحدت و همدلی گام برداریم و برای اعاده حق مردم تالش بزرگ تعامل پیشه کنید تا ثمره‌اش را حتی در کوتاه مدت ببینید. یوسفی ادامه می دهد: از داشته‌های ملی خود به نیکی یاد کنیم که با توفیق حضرت حق کمک حال ما و رسیدن به امر توسعه باشند.

Share