در مراسم اهدای مدال قهرمانان تکواندو گیلان به خانواده شهدای مدافع حرم عنوان شد

شهدای مدافع حرم مدال افتخار را برای ما به ارمغان آوردند/شجاعت و ایثار را در شهدا مشاهده کردم

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمنان تمام اراده خود را جمع کرده بودند که حلب را در تسخیر خود درآوردند عنوان کرد: آنها در برابر اراده فرزندان ما تسلیم شدند و خود را خار و ذلیل دیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اهدای مدال قهرمانان تکواندو استان گیلان به خانواده های معظم شهدای مدافع حرم عصر روز پنجشنبه ۲۳ دی۹۵ در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

دشمنان در برابر اراده فرزندان ما تسلیم شدند

سردار محمدعلی حق بین در این مراسم اظهار داشت: شهدا برای ما کلاس درس هستند و جوانان و نسل امروز باید از آنها درس بیاموزند.
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان تصریح کرد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران آن قدر بالا رفته که دشمنان جرأت این را ندارند که کوچکترین نگاه چپی به نظام و انقلاب اسلامی ما داشته باشد.
وی با بیان اینکه افتخار این را دارم که در کنار بسیاری از شهدا حضور داشتم اظهار کرد: شجاعت و ایثار را در شهدا مشاهده کردم و شهدا بر خود متعهدند که از منافع ملی کشور دفاع کنند.
سردار حق بین با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ما شهرهای نبل و الزهرا را آزاد کردند بیان کرد: شهدای مدافع حرم مدال افتخار را برای ما به ارمغان آوردند و درس بزرگی را به دشمنان دادند.
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمنان تمام اراده خود را جمع کرده بودند که حلب را در تسخیر خود درآوردند عنوان کرد: آنها در برابر اراده فرزندان ما تسلیم شدند و خود را خار و ذلیل دیدند.
فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه امروز بصیرت جوانان ما بالا رفته است تاکید کرد: قهرمانان ما هنگامی که مدال طلای جهان و المپیک را می‌گیرند پس از بازگشت به مزار شهدای شهر خود می‌روند.
وی با اشاره به اینکه جوانانی که به سوریه اعزام می‌شوند می‌دانند که ممکن است راه بازگشتی نباشد بیان کرد: جوانی که هزار آرزو دارد برای دین خود و دفاع از حریم ولایت هزاران کیلومتر خارج از مرزهای ما می‌رود تا از دین خود دفاع کند.
سردار حق بین با بیان اینکه اگر تجهیزات دشمن را در سوریه منهدم نکنیم به کشور ما حمله خواهند کرد اظهار کرد: هیچ جنایتی برای آنها کار سختی نیست و این مثل روز روشن است و همه ما باید کنار یکدیگر قرار بگیریم.
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان امنیت را در گرو فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: مسیری که شهدا رفته‌اند ما را به ساحل نجات می‌رساند و باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه ما به قله‌های افتخار نزدیک شدیم تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را به زیر بکشانند و می‌خواهند که ما همه چیز را از صفر شروع کنیم.

سیره عملی و نظری شهدا الگویی کامل برای جوانان است

عبداله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در این مراسم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش هایی است که هم زمان با تاریخ انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و از دیرباز، الهام دهنده ی مؤمنان و مسلمانان در مسیر تعالی آموزه های انسانی و الهی بوده است.
پاکاری با بیان اینکه فضای ورزش بهترین محیط برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار داشت: ورزشکاران باید با الگو قراردادن شخصیت و سیره شهدای گرانقدر در مسیر زندگی حرفه ای ورزشی خود حرکت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان با تقدیر از حرکت خودجوش قهرمانان ورزشی در اهدای مدال به خانواده های معظم شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم بالاترین نمره قبولی را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) دریافت کردند و ما با ادامه دادن راه آنان محکمتر از همیشه پشت اسلام و مظلومان عالم ایستاده ایم.
وی افزود: در مقابله با تهدیدات نرم دشمن الگوسازی برای جوانان یکی از نیازهای جامعه ما محسوب می شود و در این راه سیره عملی و نظری شهدا الگویی کامل و صادق و قابل درک و ملموس برای جوانان است که باید با برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع این الگوی ارزشمند را به آنان معرفی کنیم.
در پایان این مراسم که با حضور جمع کثیری از ورزشکاران برگزار شد، هفت نفر از قهرمانان تکواندو استان گیلان در بخش بانوان مدال های خود را به خانواده های معظم شهدا اهدا نمودند.

Share